سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مغلوب غفلت شود، دلش می میرد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 90 بهمن 26 , ساعت 8:8 صبح

چقدر نوکیا را می‌شناسید؟ این سوالی است که می‌توانید ابتدای این مطلب از خود بپرسید. بدون شک، نوکیا یکی از محبوب‌ترین برندهای موجود در جهان است که طرفداران زیادی را دور خود جمع نموده است.

تلفن‌های همراه نوکیا، حتی در این زمان که رقیبان سرسختی از هر طرف آن‌ها را احاطه کرده است نیز می‌توانند مشتری جذب کنند

 
در این مطلب می‌خواهیم به 16 نکته کوتاه در مورد نوکیا اشاره کنیم که شاید تا قبل از این، آن‌ها را نمی‌دانستید.

1. نام شهری که نوکیا در آن متولد شده از رودی که از این شهر می گذرد گرفته شده است. این شهر که خود نیز نوکیا نام دارد، نام رودی که از آن عبور می‌کند “نوکیان ویرتا” است و در منطقه Pirkanmaa جریان دارد.
 
این نام نیز خود از کلمه قدیمی در زبان فنلاندی گرفته شده است که به معنای سمور سیاه است که البته در محتوای کلمه بیشتر معنی غم و اندوه می‌دهد.

2. قبل از این‌که نوکیا بر روی محصولات مخابراتی متمرکز شود، کالاهایی مانند چکمه‌های لاستیکی و تلویزیون تولید می‌کرد!

3. صدای زنگ مخصوص نوکیا به نام ” Nokia tune” ، آهنگی است که در حقیقت ” گرین والس” نام دارد و توسط آهنگساز معروف اسپانیانی به نام فرانسیسکو تارگ در قرن 19 میلادی نواخته شده است. او یک آهنگ‌ساز و گیتاریست اسپانیایی بود که بین سال‌های 1852 تا 1909 زندگی می‌کرده. در ابتدا این آهنگ با همان نام گرین والس بر روی گوشی های نوکیا بود. اما از سال 1998 بعد از آن که این صدا به صدای آهنگ نوکیا معروف شد به نام فعلی تغییر پیدا کرد.
4. صدای ویژه دریافت اس‌ام‌اس که در گوشی‌های نوکیا استفاده می‌شود، در واقع کد مورس کلمه SMS است.

5. اولین تماس GSM جهان در سال 1991 در هلسینکی توسط شبکه‌ای که نوکیا آن‌را تامین کرده بود انجام شد. این تماس توسط نخست‌وزیر وقت فنلاند، آقای Harri Holkeri به‌کمک یک گوشی نوکیا ایجاد شده بود.
6. وسیله تحلیل‌گر پالس، طراحی شده در سال 1962، اولین وسیله الکترونیکی ساخته شده توسط نوکیا بود.
7. در سال 1984 نوکیا اولین گوشی تلفن دستی خود را با نام Mobira Talkman روانه بازار کرد. قیمت امروزی این دستگاه در آن زمان، چیزی در حدود 4560 یورو بود!
8. اولین تلفن لمسی نوکیا 7710 بود که در سال 2004 وارد بازار شد.
9. در ماه می سال 2007، تلفن همراه 1100 نوکیا، لقب پرفروش‌ترین گوشی تلفن در تمام دوران را کسب کرد و در همان سال نیز به عنوان پرفروش‌ترین محصول الکترونیکی از سمت مصرف‌کنندگان معرفی شد.
10. فونت یا همان نوع حرف که در نوکیا به صورت شرکتی در آمده است و در کلیه بخش های راهنمایی، نوشتاری این گوشی ها کاربرد دارد AgfaMonotype Nokia Sans font نام دارد که توسط اریک اسپیکرمن طراحی شده است.

11. در آسیا، رقم 4 هرگز برای نام هیچ یک از مدل های گوشی نوکیا عنوان نشده است زیرا در بیشتر مناطق جنوبی و شرق آسیا عدد 4 ، عدد بدشانسی است.
12. نوکیا در سال 2006 ، در لیست مجله فورچون به عنوان قابل تحسین ترین شرکت ها در رده بیستم ایستاد. در حالی که مقام اول در زمینه شبکه های ارتباطی را کسب کرده بود و چهارمین رده را در شرکت های غیر آمریکایی.

13. بر خلاف سایر گوشی های مدرن امروز در بازار، گوشی های نوکیا از زمانی که ارتباط برقرار می‌شود، زمان مکالمه را ثبت نمی کند بلکه از همان زمانی که شروع به تماس گرفتن می کنید، زمان مکالمه محسوب می‌شود (البته به غیر از گوشی های سری 60 مانند 6600).
14. گاهی نوکیا را با نام آیکون (aikon) صدا می‌ کنند. البته کلمه آیکون برای کسانی که از نوکیا استفاده نمی‌کنند و محققین در زمینه نرم افزارهای کامپیوتری معنی دیگری دارد.
15. درحال حاضر نوکیا بزرگترین تولید کننده دوربین های دیجیتال به شمار می‌رود، زیرا با توجه به دوربین های ویژه موبایل توانسته است گوی سبقت را از تولید کنندگان قدیمی دوربین ها برباید.

16. آخرین نکته در مورد نوکیا نیز اشاره به تولید اولین گوشی‌های سری N دارد. نوکیا این سری محبوب خود را که تا به امروز نیز آن‌را با مدل‌های جدید خود به‌روز کرده، اولین بار با معرفی سه مدل N70، N90 و N91 به‌طور هم‌زمان وارد بازار کرده بود.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ