سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه روزی بیاید که در آن بر دانشم نیفزایم، پس در آمدن خورشید آن روز بر من خجسته مباد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 اسفند 18 , ساعت 9:32 صبح

**** سلام به همه دوستان ****

خرمشهر از شمال به اهواز از شرق به بندر ماهشهر از جنوب به آبادان و از غرب به مرز ایران و عراق محدود است.قلب و مرکز این شهر مسجد جامع استمسجدی که همه امید شهر شده بود و تمام راهها به آن ختم می شد. 

صدای نبض زندگی از مسجد جامع شنیده می شد و دشمن تاب شنیدن این نجوای عاشقانه را نداشت .بنابراین در 12  مهر ماه با گلولهء توپ گنبد مسجد را شکافت و در پی آن شبستان مسجد فرود آمد.

با اینکه 45 روز محکم و پابرجا ایستاد و شهدایش را با افتخار تقدیم اسلام کرد اما محاصره عراق غمی بود سنگین که زیا هم طول نکشید.

در 3 خرداد 61 شهر خون خرمشهر آزاد گشت و رهبر کبیر انقلاب فرمود"خرمشهر را خدا آزاد کرد."

نبض زندگی از مسجد جامع شروع به نواختن کرد و حالا همه آماده بودند تا این نجوای عاشقانه را بشنوند!نام شهید جهان آرا با مبارزات خرمشهر عجین است .بزرگ مردی که با مقاومت و دریت وی خرمشهر نه تنها خونین شهر شد بلکه چشمه جوشان و موج خروشان خون او و همرزمانش حزب بعث را به به شکست واداشت و سراسر میهن اسلامی را گلستان ساخت. شهید محمد جهان آرا یکی از هزاران شهید گلگون کفن این انقلاب از خطه خونین شهر است که فرماندهی سپاه این شهر را بر عهده داشت.

 

  قدم در بهشت شلمچه

شلمچه یک صحرای سوزان بین خرمشهر و بصره ی عراق است " با ئسعت تقریبی 650 کیلو متر مربع . عملیات کربلای 5 در دی ماه 1365 همین جا انجام شد . یک جنگ تمام عیار نظامی و سخت . دشمن در منطقه آب رها کرده بود " خط اولش مقر محکمی بود با سنگر های بتونی " پشت آن تانک ها مستقر بودند با اشراف کامل بر منطقه"  خط دوم و سومش هم که کانال بود " خط چهارم اش هم پشت همه ی آن ها بود " خط پنجمی هم بود که قرار گاه تاکتیکی دشمن بود و مرکز توپخانه " غیر از موانی (( ن )) شکلی که دهانه ی باز آنها به عرض 300 متر به طرف ایران قرار داشت و ارتفاعشان هن به 7 متر می رسید . اونایی که با شلمچه رفیقند خوب می دونند که (( یا زهرا(س) )) شب عملیات فقط یک رمز نبود " خوب می دونند که نجوای غروب شلمچه با بقیه ی ساعات روز فرق می کند ! خوب میدونند که دم غروب شهدای پهلو شکسته هم همراه با مادرشون ندای بقیه ا... سر می دهند . خوب می دونند که . . . !



لیست کل یادداشت های این وبلاگ