سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در خوارى دنیا نزد خدا بس که جز در دنیا نافرمانى او نکنند و جز با وانهادن دنیا به پاداشى که نزد خداست نرسند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 93 آذر 26 , ساعت 9:52 صبح

در حالی آمارهای غیر رسمی از سفر قریب دو میلیون زائر ایرانی به کشور عراق برای حضور در مراسم اربعین حسینی خبر می‌دهند اما ظاهرا این موضوع و حضور باشکوه، برای رییس جمهور امری عادی بوده استف چنانکه آقای روحانی در سخنرانی‌های متعددی که اتفاقا در روزهای اخیر داشته، تقریباً هیچ اشاره‌ای به این حماسه عظیم ایرانی‌ها و تجمع پرشور نکرده است.


به گزارش رجانیوز، حضور پرشور ایرانی‌ها در مراسم پیاده‌روی اریعین امسال بقدری چشم‌گیر بوده است که خیلی از رسانه‌ها اعداد و ارقامی چون دو میلیون نفر را برای اعلام آمار تعدا این زائران منتشر می‌کنند. مشاهدات میدانی و گزارش‌های عینی نیز بر این حضور پرشور تاکید دارند. علاوه بر همه اینها آنچه اهمیتی بیشتر دارد، تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی این حضور است که موجب می‌شود این انتظار از مسئولین کشور بوجود بیاید تا برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت ایجاد شده فعال شوند.

با این حال با مرور سخنان رییس جمهور در یک هفته گذشته مشخص می‌شود که عالی‌ترین مقام اجرایی کشور واکنش چندانی به این حماسه از خود نشان نداده است. دکتر حسن روحانی در سخنرانی‌های متعدد خود که در روزهای منتهی به اربعین حسینی انجام شده است بدون اشاره به این حماسه عظیم، با بی‌تفاوتی از کنار حضور صدها هزار ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین گذشته است. در حالی که در این سخنرانی‌ها به موضوعات حاشیه‌ای مختلفی اشاره داشته است.

این بی‌تفاوتی را می‌توان در جلوه‌های غیر رسمی‌تر رییس‌جمهور هم مشاهده کرد. حساب‌های کاربری منتسب به آقای روحانی در شبکه‌های اجتماعی که پیش از این حتی به موضوعاتی چون بازداشت چند دختر و پسر جوان –معروف به هپی‌ها- واکنش نشان داده و موضع‌گیری می‌کردند، کوچکترین توجهی به مراسم اربعین و حضور ایرانی‌ها در آن نداشته‌اند.

این در حالی است که بی‌توجهی رییس جمهور به حضور خیل عظیم ایرانیان –که حتما خیلی از آنها به او رای داده‌اند، وقتی اهمیتی مضاعف پیدا می‌کند که به اهمیت جایگاه رییس جمهور یک کشور در ضریب و اولویت دادن به یک اتفاق توجه کنیم.

اما شاید این بی‌توجهی که در سخنان رییس جمهور خود را نشان داده است، رابطه مستقیمی با وضع این روزها در مرزهای زمینی ایران و عراق نیز داشته باشد. وقتی رییس جمهور یک کشور در سخنرانی‌های متعدد خود لزومی نمی‌بیند به حضور صدها هزار ایرانی در یک اجتماع عظیم اشاره کند، طبیعی است که استاندارهای او هم لزومی نبینند همه امکانات و ظرفیت‌های خود را برای بازگشت آسان و مطمئن‌تر این زائران به کشور بکار گیرند و با تمام توان از آوارگی صدها هزار ایرانی در مرزها جلوگیری نمایند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ