سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 اسفند 26 , ساعت 10:54 صبح

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون برنامه‌های سال 93 اظهار داشت: در سال جاری کارهای مهم و بزرگ بین‌المللی در بخش کاریکاتور انجام دادیم که می‌توان به برگزاری مسابقات ضد استکباری «غزه»، «مرگ بر آمریکا»، «هولوکاست» و «داعش» بود.


* مسابقه‌ای که اسرائیل را عصبانی کرد

وی ادامه داد: مسابقه «مرگ بر آمریکا» مهمترین مسابقه بین‌المللی بود که بنده دبیر هنری مسابقه بودم؛ این مسابقه در بخش‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور برگزار شد و حدود 40 کشور دنیا در آن شرکت کردند.


این کاریکاتوریست پیشکسوت کشورمان یادآور شد: در سال جاری بحث‌های جدی از توهین به پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) را داشتیم؛ ما هم در واکنش به این توهین، دومین مسابقه بین‌المللی «هولوکاست» را برگزار کردیم.


وی بیان داشت: این کار هنری با بازتاب تندی از سوی رژیم صهیونیستی مواجه شد، طوری که دبیر کل سازمان ملل را تحت فشار قرار دادند تا برگزاری این مسابقه متوقف شود. این درحالی است که دنبال یهودستیزی نبودیم و فقط خواستیم ادعای کذب صهیونیسم غرب مبنی بر آزادی بیان را ثابت کنیم. تاکنون هم کاریکاتوریست‌های 25 کشور در این مسابقه شرکت کرده‌اند.


وی بیان داشت: مسابقه بین‌المللی دیگر با عنوان «داعش» برگزار کردیم تا در این مسابقه توجه جامعه جهانی را به پوچی این گروهک ترویستی جلب کنیم؛ در این راستا هم هنرمندان 20 کشور دنیا مشارکت داشتند.

شجاعی طباطبایی افزود: اتفاق خوب دیگر امسال در حوزه کاریکاتور چاپ کتاب هفتمین جشنواره فجر است که در این کتاب، آثار 264 کاریکاتوریست کشورمان منتشر می‌شود


* کاریکاتوریست‌های نسل انقلاب امسال 55 جایزه بین‌المللی گرفتند

وی امسال را سالی پر بار برای کاریکاتوریست‌های نسل انقلاب دانست و گفت: کاریکاتوریست‌های نسل انقلاب امسال 55 جایزه بین‌المللی گرفتند.

این کاریکاتوریست پیشکسوت بیان داشت: باید در سال آینده به کاریکاتوریست‌های سایر استان‌های کشورمان توجه بیشتری شود؛ چرا که جوانان مستعدی هستند که از امکانات محروم هستند؛ امیدوارم با فراهم آمدن شرایط مساعد، سال پرباری برای این هنرمندان باشد.


* رویدادها و کارهای شاخص هنری

وی در خصوص هنرمندان شاخص فرهنگی ـ هنری در سال 93، گفت: در حوزه انیمیشن احمدعلی بیگی و مهدی آقاجانی بودند؛ در حوزه عکاسی خانم بهبودی با مجموعه مادران انتظار و حسن قائدی با مجموعه سوریه بوده است.

خانم نرگس آبیار هم اتفاق خوبی را در حوزه فیلم دفاع مقدس رقم زد.

شجاعی‌طباطبایی بیان داشت: امسال یکی از بزرگترین کارهای شهرداری تهران، برگزاری جشنواره شاهدان شهر بود که در این جشنواره به نقاشی دیواری‌های شهر پرداخت.


وی در خصوص برنامه‌های تعطیلات نوروز گفت: قرار است امسال با دوستان به کویر مرنجاب کاشان برویم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ