سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 آذر 17 , ساعت 11:53 عصر

190 گناه زبان

1. آرزو و ابراز آن

2. آزار اهل ایمان

3. آمین گویی پس از دعا و نفرین

4. ادعا نمایی

5. استهزاء و تمسخر

6. اظهار فقر و نادانی

7. اظهار نظر نادرست در مسائل دینی

8. ابراز نظر در کار مردم

9. اعانت بر قتل مومن

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 آذر 6 , ساعت 12:29 صبح

وقتی نام عاشورا به گوش می‌رسد، آتش سوزناکی از غم، دل را در بر می‌گیرد و اشک، امان را می‌برد. وقایع دردناک عاشورا تا بعد از ظهر که هنگامه

خیمه های سوخته

شهادت امام حسین علیه السلام بود یکسری جنایات را به خود دید و از شهادت امام حسین (علیه السلام) به بعد سرزمین کربلا شاهد فجایع و جنایاتی خاص در مورد اهل بیت پیامبر بود.

سال 61 ه.ق عصر روز دهم محرم لشکر یزید بعد از این که امام حسین (علیه‌السلام) را به شهادت رساند به دستور فرماندهان خود دست به غارت

و آتش زدن خیمه‌ها و آزار و اذیت خاندان نبوت زدند.

آن نامردان به سوی خیمه‌های حرم امام حسین (علیه‌السلام) روی آوردند و اثاث و لباسها و شتران را به یغما بردند

ادامه مطلب...

شنبه 91 آذر 4 , ساعت 11:44 عصر

زینب(س) با شنیدن خبر شهادت ابالفضل(ع) بر سر و صورت خویش می‌زد. امام حسین(ع) خواهرش را دلداری ‌داد و فرمود: خواهرم! دلت را به وعده‌های الهی امیدوار ساز، مبادا که شیطان صبرت را برباید.

خبرگزاری فارس:  توصیه‌ امام حسین(ع) به زینب کبری(س) در شب عاشورا

یکی از مواردی که اطلاعات درست و صحیحی را از زندگانی و نحوه شهادت امام حسین علیه‌السلام در اختیار ما قرار می‌دهد دسترسی به منابع مطمئن و متقن است. کتاب مقتل «لهوف» سید بن طاووس از جمله آثار مکتوب مستندی است که وقایع و جریاناتی را که شهادت حسین بن علی علیه‌السلام و هفتاد و دو تن از یارای باوفای ایشان رقم زد را به طور واقعی و به دور از هر گونه تحریف و خرافاتی بیان کرده است.

ادامه مطلب...

شنبه 91 آذر 4 , ساعت 9:47 صبح

حمله اسرائیل به نوار غزه فارغ از همه لطماتی که وارد کرده، بهترین آزمون برای بررسی عملکرد سامانه «پرطمطراق» «گنبد آهنین» بود.

طبق برخی گزارش‌ها، از میان تعداد بیشمار موشکی که گروه‌های مقاومت فلسطین به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده، گنبد آهنین صرفا قادر به ردیابی حدود 200 راکت بوده و سایر موشک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشینی چون عسقلان، اسدود و اوفکیم فرود آمده‌اند.

همین ماجرا، عملا آینده این سامانه را در معرض تردید قرار داده است؛ سامانه‌ای که علت تولید آن به درگیری سال 2006 اسرائیل با حزب‌الله لبنان باز می‌گردد. در آن نبرد، حزب‌الله راکت‌های بسیاری به سمت اسرائیل شلیک کرد که خسارات و کشته‌های فراوانی را برای این رژیم به همراه داشت.

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ