سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، ریختن خون (قربانی) و غذا دادن به مردم و یاری کردن دادخواهان را دوست دارد . [امام باقر علیه السلام]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 10:28 صبح

اربعین -اعتبار اربعین امام حسین (ع‌) از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی‌ وفاداران به امام حسین (ع‌) شناخته شده بوده است‌. کتاب مصباح المتهجد شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی از روایات‌ فراوان در باره تقویم مورد نظر شیعه در باره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه وعبادت است‌، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه(ماه صفر) (از سال 121)،روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است‌.

روز سوم این ماه(صفر) از سال 64روزی است که مسلم بن عقبه پرده کعبه را آتش زد و به دیوارهای آن سنگ‌پرتاب نمود در حالی که به نمایندگی از یزید با عبدالله بن زبیر در نبرد بود.

 

اربعین زیارت اربعین اربعین امام حسین

روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین (ع‌) یعنی کاروان‌اسرا، از شام به مدینه مراجعت کردند. و روزی است که جابر بن عبدالله بن‌حرام انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت‌ قبر امام حسین (ع‌) بشتابد و او نخستین کسی است از مردمان که قبر آن‌حضرت را زیارت کرد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 95 آبان 13 , ساعت 1:21 عصر
«10 دلیل می‌شود گفت که این حرف، غلط و دروغ و فریب است و سازش با آمریکا مشکلات را بدتر می‌کند که آخرین این دلایل، برجام است»

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در آستانه سیزدهم آبان‌ماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام(ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمریکاست تأکید کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ