سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای مردم! هرگاه دانستید، پس به آنچه دانستید عمل کنید؛ شاید که هدایت یابید . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 تیر 22 , ساعت 7:46 عصر

واقعه گوهرشاد از جمله موارد نشان دهنده غیرت و هویت دینی مردمان ایران زمین و خراسان است. این واقعه در عین حال پرده از جنایت های رژیم پهلوی در سرکوب هویت دینی و ملی مردمان این سرزمین برمی دارد.

مروری بر واقعه گوهرشاد به مناسبت روز عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پوشش یکی از ریشه ای ترین ابعاد هویتی هر ملتی است. این موضوع نمادی از فرهنگ و سبک زندگی مردمان تلقی می شود. یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه کشف حجاب است.

نوسازی ظاهری توسط رژیم رضاخان ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 21 , ساعت 5:19 عصر

یک استاد دانشگاه آمریکایی به انتقاد شدید از سیاست آمریکا در سطح داخلی پرداخت و آن را «کثیف» توصیف کرد.

تحلیلگر آمریکایی: سیاست آمریکا روز به روز کثیف‌تر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «توماس زیتزوف» استادیار «کالج علوم سیاسی و سیاست عمومی» در آمریکا در مقاله‌ای در وبگاه انگلیسی «کانورزیشن» نوشت که سیاست آمریکا از زمان جنگ داخلی در این کشور به این سو بیش از پیش «کثیف‌تر» شده است.

او نوشت: «سیاست کثیف» اصطلاحی است برای لفاظی‌های تهاجمی و اعمال خشونت‌های هر از چندگاه سیاستمداران علیه مخالفان سیاسی داخلی و سایر گروه‌های محلی بروز می‌دهند».  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 تیر 18 , ساعت 6:20 عصر

 

زندگانی پر برکت امام موسی کاظم علیه السلام

گوشه ای از زندگانی امام موسی کاظم سلام الله علیه

ابو الحسن موسى بن جعفر(ع)، امام هفتم از ائمه اثنى عشر علیهم السلام و نهمین معصوم از چهارده معصوم(ع) است . آن حضرت در ابواء(منزلى میان مکه و مدینه) در روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 ه.ق. متولد شد. به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به العبد الصالح و به جهت حلم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به الکاظم گردید.

کنیه آن حضرت ابو ابراهیم بوده ولى به ابو على نیز معروف بوده‏اند.مادر آن حضرت حمیده کنیزى از اهل بربر(مغرب) یا از اهل اندلس(اسپانیا) بوده است و نام پدر این بانو را «صاعد بربرى» گفته‏اند.حمیده به «حمیدة البربریة» و «حمیدة المصفاة» نیز معروف بوده است.برادران دیگر امام از این بانو اسحاق و محمد دیباج بوده‏اند ادامه مطلب...

جمعه 102 تیر 16 , ساعت 2:8 صبح

اسرار غدیر در نام‌های زیبای غدیر

شایسته است نام‌های غدیر را از زبان اهل‌بیت علیهم‌السلام با بهترین شکل و زیباترین خط بنویسیم و محافل جشن و سرور عید غدیر را با آن، معنی و روحی تازه ببخشیم.

به گزاش ایسنا، ویژگی غدیر این است که نام‌های گوناگونی برای آن قرار داده شده و این خود عظمت این روز را نسبت به روزهای دیگر نشان می‌دهد، نام‌های روز غدیر، از اسرار و ابعاد این روز پرده برمی‌دارد.

آنچه در زیر می‌خوانید پنجاه نام و یا صفت برای روز غدیر است که از روایات برگرفته شده است:
1 ـ غدیر بزرگترین عید خدا؛ "عیدهللا االکبر"“1”
2 ـ روز گشایش؛ "یوم وقوع الفرج"“2”
3 ـ روز خشنودی پروردگار؛ " یوم مرضاة الرحمن"“3”
4 ـ روز زبونی شیطان؛ " یوم مرغمة الشیطان" “4”
5 ـ روز مشعل فروزان دین؛ "یوم منار الدین"“5”
6 ـ روز بپا خاستن؛ "یوم القیام"“6”
7 ـ روز شادمانی؛ " یوم السرور"“7” ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 12:43 عصر

کارت پستال عید غدیر خم

ماجرای روز عید غدیر

غدیر اکمال دین و اتمام نعمت

غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر(ص) است. نام غدیر تعیین کننده صراط مستقیم تا آخرین روز دنیاست،‌ و خطابه غدیر زنده‌ترین سند آن نتیجه‌اش، ولایت امیرالمومنین (ع) است. در طول تاریخ بعثت پیامبر اسلام تنها حکم غدیر است که با مقدماتی خاص دور مکانی خاص و در بین اجتماعی عظیم مطرح شده است، زیرا احکام الهی دیگر یا در مسجد پیامبر(ص) و یا در خانه آن حضرت برای عده‌ای گفته می‌شد و بعد خبر به همه می‌رسید. از این رو ما می‌توانیم به متمایز بودن مسئله غدیر پی ببریم.1

  ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 12:40 عصر
روایت دریادار تنگسیری از ‌توقیف نفتکش انگلیسی/ به ناو آمریکایی گفتیم موشک‌باران‌تان ‌خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه توقیف نفتکش انگلیسی ابعاد پنهانی دارد، گفت: زمانی که در این عملیات ناو آمریکایی قصد ورود به آب‌های ما را داشت‌، به آنها اعلام کردیم اگر یک وجب به سمت ما بیایی سیبل موشک‌های ما خواهید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌آیین تکریم و معارفه معاون هماهنگ‌کننده و معاون روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه‌، سردار سرتیپ پاسدار سعید فرجیان‌زاده معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه‌، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه‌ در بندر‌عباس برگزار شد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 6:0 عصر

فرانسه در مبارزه با حجاب به بهانه‌های مختلف در صدر کشورهای اسلام‌ستیز قرار دارد؛ در پی اقدامات دولت و مجلس فرانسه علیه اسلام و زنان محجبه، سازمان ملل سیاست یک بام و دو هوا را اجرا کرده است.

«برهنگی و بی‌حجابی اجباری» در کشور مدعی مهد آزادی بیان

فارس پلاس؛ روایت روز - اخیرا پذیرش اسلام توسط مردم اروپا سرعت گرفته است و روز به روز به تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود. این درحالی است که گسترش اسلام‌هراسی در غرب و تبلیغات منفی رسانه‌ها علیه اسلام و مسلمانان باعث شد باوجود اقدامات راست‌افراطی علیه مسلمانان، گرویدن مردم اروپا به دین مبین اسلام افزایش چمشگیری داشته باشد

ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 10:46 صبح

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا(س) با تشریح نحوه معرفی ابعاد عید غدیر برای کودکان گفت:‌ آموزش‌های غدیری نباید فقط به روز عید غدیر محدود شود، بلکه باید شاهد جلوه آموزش‌های داده شده در روز عید غدیر باشیم.

فاطمه فیاض، عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح نحوه آموزش مفهوم غدیر به کودکان از منظر تربیتی پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید: ادامه مطلب...

شنبه 102 تیر 10 , ساعت 4:29 صبح

ماهواره خیام تصاویری از مسجدالحرام در ایام حج به زمین ارسال کرده است.

تصویر ماهواره خیام از  مسجدالحرام در ایام حج

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  ماهواره خیام تصاویری از مسجدالحرام ارسال کرده است. در این تصویر که قبل از عید قربان و از فاصله 500 کیلومتری زمین گرفته شده، حجاج در حال طواف دور کعبه هستند. 

ماهواره خیام، یک ماهواره سنجش از دور است که به سفارش سازمان فضایی ایران ساخته شده‌است و در 18 مرداد 1401 به مدار نزدیک زمین ارسال شد. عملیات کنترل ماهواره در مرکز کنترل فضایی سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج انجام می‌شود. 

این ماهواره، قابلیت تصویربرداری حدود یک متر را در طیف‌های مختلف اپتیکال دارد و از زمان قرارگیری در مدار تصاویر واضحی از حرم حضرت علی(ع) در نجف اشرف و مسجدالنبی در مدینه منوره ارسال کرده است.


شنبه 102 تیر 3 , ساعت 8:20 عصر
اختصاصی| روایت شنیدنی «نافذ عزام» از دیدار با رهبر انقلاب/ همان احساس حسنین هیکل در دیدار با امام خمینی(ره) در ما احیا شد

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی روایت جالبی از دیدار هیئت عالی‌رتبه جهاد اسلامی با رهبر معظم انقلاب بیان کرد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم - مهدی بختیاری: یک ماه پس از اتمام نبرد انتقام آزادگان و شهادت 5 فرمانده برجسته جهاد اسلامی فلسطین، سرزمین های اشغالی همچنان در آتش خشم مقاومت فلسطین می سوزد. پس از کمین گردان‌های شهدای القسام در جنین و عملیات شهرک «عیلی»، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی از تشدید تهدیدات امنیتی در عمق سرزمین های اشغالی سخن می‌گویند. ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ