سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ در راه خدای متعال، دوستی شان می پاید ؛زیرا سبب آن، پاینده است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 92 دی 1 , ساعت 12:17 صبح

قصد و آهنگ زیارت، آن هم زیارت اهل بیت (علیهم السلام) فرصتی است که همیشه برای انسان فراهم نمی شود. رفتن به زیارت و خواندن زیارتهای معتبر فضیلتهایی دارد که برای هیچ کدام از ما پوشیده نیست.

محبت و دلبستگی به رسول خدا(ص) و فرزندانشان از ویژگی‌های مؤمنان است و طبیعی است که محبت به آنان جلوه‌ها و آثار گوناگونی در زندگی ما دارد و زیارت مرقدهای پاک و نورانی‌شان در زمره مهمترین آن جلوه‌هاست.
مبالغه نیست اگر دانستن آداب و کیفیت زیارت بزرگان را علمی جدا بدانیم ، علم زیارت، علم ارتباط اهل ایمان و پیشوایان و رهبران معصوم است. یکی از زیارتهایی که بارها مورد تأکید پیشوایان دین بوده زیارت اربعین است. این زیارت مضامین عالیه‌ای دارد که می تواند به عنوان یک دوره حکمت، فلسفه، امر به معروف و نهی از منکر مطرح باشد.
در زیارت اربعین فلسفه شهادت امام حسین(علیه السلام) ، خروج از مدینه، خطبه‌های بین راه، اسارت و... مطرح شده که همگی درسهایی از زندگی و فلسفه اسلام است.
امام حسن عسگری(علیه السلام) در باره اهمیت این زیارت می فرماید: «نشانه‌های مؤمن پنج چیز است، پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی برخاک نهادن درسجده و بسم ا... را بلندگفتن.»


ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ