سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 12:37 صبح

مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی گفت: قیام امام حسین (ع) برای پیروان ادیان ابراهیمی به دلیل دعوت امام حسین (ع) به خدا به عنوان محوری‌ترین اصل ادیان الهی الگو است و در مباحثی همچون حریت، آزادی و اصول اخلاقی برای کل بشریت و انسانیت می‌تواند الگو باشد؛ لذا امام حسین (ع) را باید از این ابعاد به جهانیان معرفی کرد.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، شامگاه شنبه، هفتم مردادماه در آیین اهدای کتیبه حرم مطهر رضوی پس از پایان یک دهه عزاداری به زائران اردوزبان، در سخنانی درباره الگو بودن قیام کربلا برای جهانیان اظهارکرد: امروز بلاشک قیام امام حسین(ع) نه فقط برای شیعیان بلکه برای جهانیان الگو است. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 مرداد 8 , ساعت 12:36 صبح

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بهره‌مندی از فضائل دهه نخست محرم را در گرو استفاده از شور و شعور این ایام برای رسیدن به امام حسین(ع) توصیف نمود و گفت: همانطور که درک شب قدر، درک حقیقت قرآن و راه یابی به رزق الهی است، درک دهه محرم نیز رزق همراهی با امام زمان(عج) است.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، سخنران حرم بانوی کرامت شب گذشته 6 مردادماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، با بیان این که در سایه سار عزاداری دهه نخست محرم، محبین اهل بیت(ع) به نورانیت دل دست یافته می‌توانند آینده بهتری را پیش روی خود ترسیم نمایند، اظهار کرد: ایام خاص آداب و مناسک خاصی دارد که بهره مندی حداکثری از آن نیازمند محاسبه‌های خاص است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:21 صبح
ماجرای کفش واکس زدنِ انوش معظمی در کربلا/ لحظه به لحظه در نقش حرمله شکستم + فیلم

انوش معظمی بازیگر شناخته شده‌ای است که مخاطبین او را با بازی در نقش «حرمله» مختارنامه به یاد می‌آورند؛ به سکانس‌هایی اشاره می‌کند که لحظه به لحظه‌اش برای او سختی داشته بارها با آن احوالات شکسته اما همه تلاش خود را کرده تا این شکستن‌ها را مخاطب نبیند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:20 صبح

وقایع روز دهم محرم| روز حماسه، شور و عشق

روز دهم محرم که با عنوان عاشورا شناخته شده، روز معرفت، محبت، حماسه و سوگ است.

تسنیم نوشت: روز دهم محرم، روز معرفت، حماسه و سوگ، روز محاصره و عطش و شمشیر، شوق و عشق است که از افق کربلا دمید. مسافران تهجد و شب‌زنده‌داری، آزادگان و وارستگان از هر چه بند و اسارت و تردید، آماده شدند. نه در چشم‌ها نشانی از خستگی بود و نه در چهره‌ها نشان تشویش و پریشانی و شکستگی. عطر نفس‌های عاشقان بوی نیایش شبانه داشت و قلبشان روشنایی ذکر و محبت و ایمان. وقتی فجر فواره زد، صدای دل‌نشین اذان علی‌اکبر علیه‌السلام چهارسوی دشت بی‌تاب را فراگرفت تا زیباترین نماز صبح عالم برپا شود. بنا به روایت‌های مستند، چهار‌ هزار فرشته با پرچم سپید به یاری آمده بودند و امام حسین علیه‌السلام حضورشان در کربلا را به پس از شهادت خود و یاران خبر داده بودند. به سرانگشت یارانی را به هم نشان می‌دادند که تاریخ، پاک‌تر و پاک‌بازتر از آنان ندیده بود.

شب دهم محرم بنام کیست؟ / امشب شب چندم محرم است ؟ / نام گذاری شب های محرم، علت نامگذاری روزهای محرم |/ شب دهم محرم متعلق به کیست؟ / شب دهم محرم، شب کیست؟/ وقایع شب و روز دهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری

شب دهم محرم بنام کیست؟ / امشب شب چندم محرم است ؟ / نام گذاری شب های محرم، علت نامگذاری روزهای محرم |/ شب دهم محرم متعلق به کیست؟ / شب دهم محرم، شب کیست؟/ وقایع شب و روز دهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:16 صبح

 

 

خانه سینما هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

خانه سینما در اطلاعیه‌ای هتک حرمت به قرآن کتاب مقدس مسلمین و توهین به اعتقادات دینی مسلمانان در سراسر جهان را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چند روز گذشته به دنبال اهانت دوباره به قرآن کریم، رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد که از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری می‌شود.

در ادامه جمعی از هنرمندان تئاتر و موسیقی این هتک حرکت را محکوم کردند.

 

خانه سینما ی ایران ,

خانه سینما نیز در اطلاعیه‌ای ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) امام حسین(ع) و یاران ایشان، هتک حرمت به قرآن کتاب مقدس مسلمین و توهین به اعتقادات دینی مسلمانان در سراسر جهان را محکوم کرد.


سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:15 صبح

تاسوعا,روز تاسوعا,اتفاقات روز تاسوعا

تاسوعا؛ روز آمادگی برای شهادت
تاسوعا یعنی روز نهم محرم و یک روز مانده به عاشوراست. در فاصله میان رسیدن شمر در روز نهم تا روز دهم حوادثی اتفاق افتاد که می توانیم آن را آمادگی روانی برای شهادت بخوانیم. در اینجا پنج حادثه که در خلال تاسوعا و شب عاشورا گذشت یادآوری می کنیم تا نقش روانی تاسوعا در آمادگی برای شهادت روشن شود.
ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:14 صبح
سوسول بازی در خط مقدم جنگ ممنوع!

برادر شهید باقری می‌گوید: گفتم بچه‌ها خسته هستند، با لحن شوخی گفت: سوسول بازی درنیارید اینجا دست گرمیه، می‌خواهیم زودتر از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) مدد بگیریم برای جنگ با اسرائیل.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، عبدالله در کارش به جایگاهی رسیده بود که خیلی ها دوست داشتند جای او باشند. محافظ رئیس جمهور بودن کم چیزی نبود، هم دنیا را داشت هم آخرت را. اما هر دو این ها هم چیزی نبود که عبدالله را راضی نگه دارد. او به دنبال هدفی بالاتر از این حرف ها می گشت. اصلا انگار جنس او با خیلی از آدم هایی که در این دوره و زمانه می دیدیم فرق داشت. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:13 صبح

علی اکبر,شهادت علی اکبر,هشتم محرم

چون تحمل عطش خصوصاً برای کودکان دیگر امکان پذیر نبود، مردی از یاران امام حسین (علیه السلام) به نام یزید بن حصین همدانی که در زهد و عبادت معروف بود، به امام گفت: به من اجازه بده تا نزد عمر بن سعد رفته و با او در مورد آب مذاکره کنم شاید از این تصمیم برگردد.

ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:12 صبح

این شب منسوب به طفل شیرخوار امام حسین (ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسید.

شب هفتم محرم متعلق به کیست؟ 

 از سال‌ها قبل رسم است که هر یک از شب‌های دهه اول ماه محرم، به نام یکی از حماسه‌سازان واقعه عاشورا نام‌گذاری شده است. شیعیان در این شب‌ها به نام یکی از شهدای دشت نینوا عزاداری می‌کنند و روضه‌ای مناسب آن شخصیت می‌خوانند.

البته این نام‌گذاری به این معنا نیست که هر کدام از این شخصیت‌ها در همان روز به شهادت رسیده‌اند. نام‌گذاری شب‌های محرم توسط مداحان و ذاکران اهل بیت، برای زنده نگه داشتن یاد حماسه بزرگ عاشورا صورت گرفته است.

شب هفتم محرم به نام حضرت علی‌اصغر (ع)

این شب منسوب به طفل شیرخوار امام حسین (ع) است که در روز عاشورا به شهادت رسید. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مرداد 3 , ساعت 1:12 صبح
سید حسن نصر الله: دشمن صهیونیستی در بدترین روزهای خود قرار دارد

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی‌های خود در شب‌های ماه محرم، امشب اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی قرارگرفته و دشمن این روزها بدترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی شب هفتم از مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در ضاحیه جنوبی لبنان برگزاری می‌شود، اعلام کرد: وقتی در سال 1982 دشمن صهیونیستی به لبنان تجاوز کرد و وارد بیروت شد، نسلی از لبنانی‌ها این اعتقاد را داشت که ارتش صهیونیستی را می‌توان شکست داد. ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ