سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، تباه کردن مال، پرسش بسیار، و قیل و قال را دوست ندارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 102 اردیبهشت 9 , ساعت 10:33 عصر

بیش از 160 هزار صهیونیست در هفدهمین شنبه متوالی در تل‌آویو علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

تظاهرات بیش از 160 هزار صهیونیست علیه نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برآوردها حاکی از آن است که دست کم 162 هزار نفر در تظاهرات عصر روز شنبه علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشارکت داشته‌اند.

هزاران نفر از صهیونیست‌ها در دیگر شهرهای فلسطین اشغالی نیز در هفدهمین شنبه پیاپی در تظاهرات علیه طرح اصلاحات سیستم قضایی نتانیاهو شرکت کردن

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که پنجشنبه گذشته ده‌ها هزار نفر از حامیان صهیونیست و تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» به خیابان‌ها آمدند و از طرح جنجالی اصلاحات قضایی که حمایت کردند. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 8 , ساعت 6:49 عصر
پایان انتظار 39 ساله همرزم شهید آشوری «جانی بت اوشانا» + فیلم

همرزم شهید جانی بت اوشانا می‌گوید 39 سال دنبال جانی بودم تا امروز خبر آمدن پیکرش را در روزنامه خواندم.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بهرام ستاری، همرزم شهید جانی بت اوشنا در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهید در گفت‌وگو با تسنیم گفت: 39 سال تنهایی یا به همراه برخی از اعضای خانواده جانی دنبالش گشتم، اما تا امروز حتی یک خبر هم از او نداشتم تا اینکه در روزنامه خواندم پیکرش تفحص شده است.

ستاری درباره آشنایی با شهید گفت: در سن 18 سالگی با جانی آشنا شدم؛ روزی که دفترچه اعزام به خدمت گرفتیم و برای انجام خدمت نظام وظیفه به پادگان 05 کرمان اعزام شدیم.

همرزم شهید تأکید کرد: از همان روز تا چند روز قبل از مفقودالاثری جانی همراه هم بودیم، بعد از دوره آموزشی از 05 کرمان به تیپ 55 هوابرد شیراز اعزام شدیم و از آنجا هم به جبهه‌ اعزام شدیم. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 6 , ساعت 2:49 عصر

دختر شما گوشه‌ای در مسجد نشسته بود و با خانم من صحبت کرد و مشکلش را گفت. خانم من هم آمد و به من گفت و ما هم آوردیمش و دودستی تقدیم شما کردیم. خودش هم گفته که می‌خواهم بروم خانه پیش پدرم، ولی می‌ترسم!

ماجرای دختر فراری که سردار نجات داد

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سیدحمید تقوی‌فر در 20 فروردین 1338 در روستای «ابودِبِس» شهرستان کارون (کوت عبدالله) متولد شد. قبل از پیروزی انقلاب در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می‌کرد و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت. زمانی که برای تحصیلات دوره متوسطه به دبیرستان سعدی اهواز رفت با شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی آشنا شد و به گروه «منصورون» پیوست و گام در راه مبارزه علیه رژیم طاغوتی پهلوی گذاشت. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اردیبهشت 5 , ساعت 6:50 عصر
استفتاء از امام خامنه‌ای؛ فدیه بیمار را چه زمانی باید پرداخت کرد؟

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره «زمان ادای فدیه بیمار» پاسخ گفتند.

متن پرسش و پاسخ عنوان‌شده به این شرح است:

پرسش: فرد بیماری که نمی‌تواند روزه بگیرد و بیماری او مزمن و ادامه‌دار است و از صحت و سلامتی خود در آینده کاملاً مأیوس است، آیا می‌تواند پس از ماه مبارک رمضان کفاره سی روزه خود را پرداخت کند یا باید تا آمدن ماه رمضان آینده صبر کند؟

پاسخ: باید تا آمدن ماه رمضان آینده صبر کند.

 


سه شنبه 102 اردیبهشت 5 , ساعت 6:39 عصر
روزی که "پنجه عقاب" حریف شن‌ها نشد/ اردیبهشت‌ماه سوزان در صحرای طبس چه گذشت؟ + فیلم و عکس

5 اردیبهشت ماه 1359، سوزان‌تر از بقیه سال‌ها در صحرای طبس بود؛ پنجه عقاب با شن‌های مأمور درگیر شدند اما به سختی شکست خوردند.

5 اردیبهشت ماه یکی از مهم‌ترین روزها در تقویم رسمی کشورمان است؛ سالروز شکست آمریکا در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران در منطقه طبس.

بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، جیمی کارتر رئیس جمهور ایالات متحده که از سوی افکار عمومی تحت فشار بود تصمیم گرفت با یک عملیات نظامی اقدام به آزاد کردن گروگان‌ها کند. برهمین اساس، عملیات «دلتا» با هدف آزادکردن گروگان‌های آمریکایی آغاز شد و تفنگداران ارتش آمریکا برای رسیدن به این هدف در صحرای طبس پیاده شدند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 اردیبهشت 4 , ساعت 2:24 عصر

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر تداوم حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین تاکید کرد.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیرامور خارجه کشورمان در این گفتگو با اشاره به اختصاص ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید فطر به مساله مهم فلسطین، بر تداوم حمایت‌های معنوی -سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین تاکید کرد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 اردیبهشت 3 , ساعت 12:35 صبح

همزمان با پایان ماه مبارک رمضان، نماز عید سعید فطر شیعیان عراق امروز، دوم اردیبهشت در بین‌الحرمین کربلای معلی اقامه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی، آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) صبح امروز، دوم اردیبهشت به مناسبت عید سعید فطر میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج از عراق بود که رهسپار کربلا شده بودند.

 
جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 8:6 عصر

تحقیق درمورد عید فطر , eid fetr

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.  در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است.

عید فطر یکی از دو عید بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 8:2 عصر
فیلم «معرکه الرمان» در بصره عراق اکران شد

اهواز- فیلم مستند داستانی «معرکه الرمان» با حضور مسئولان فرهنگی و فرماندهان جبهه حشد الشعبی عراق در شهر بصره برای نخستین بار اکران عمومی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم مستند داستانی «معرکه الرمان» اثر هنری از «محمد نگراوی» هنرمند خوزستانی و جمعی از هنرمندان مشترک ایران و عراق است. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 1:11 صبح

دفاتر مراجع عظام تقلید، مقدار و مبلغ فطریه رمضان سال 1402 را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان 1402 اعلام کردند که بدین شرح است:

مبلغ فطریه اعلامی مراجع تقلید در رمضان 1402

* دفتر رهبر معظم انقلاب:

مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این ها را هم بدهد کافی است.

ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (1402) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت هزار تومان» اعلام شده است. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ