سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس برای خدا، بابی از دانش را فرا گیرد تا به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر به او بدهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 103 خرداد 9 , ساعت 10:22 صبح

شهید حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم را می‌توان سید اخلاق‌مدار دیار آذربایجان نامید. سیدِ شهیدِ دیار ستارخان و شهریار شعر ایران در لباس شاگردی راستین مکتب امام صادق‌(ع)، ملاطفت و برخورد مهربانه را حتی با درجات پایین ارتش داشت و در خاطره غیورمردان وطن، همیشه ماندگار است.

آیت‌الله سید‌محمدعلی آل‌هاشم از روحانیون برجسته و بنام تبریز بود. وی پس از شهیدان محراب آیات‌ عظام قاضی و مدنی و مرحومین آیات‌ عظام مشکینی، ملکوتی و مجتهدشبستری، ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از 10 خرداد 1396 تا لحظه شهادت در 30 اردیبهشت‌ماه 1403 بود.

شهید آل‌هاشم؛ امید اخلاق‌مدار دیار آذربایجان بود

شهید آیت‌الله سید‌محمدعلی آل‌هاشم سال‌های بسیاری در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کرد و با فرماندهان بزرگی همچون شهید سپهبد علی صیاد شیرازی همراه بود.

این شهید والامقام همچنین از سال 1388 تا 1396 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و طی این سال‌ها افراد بسیاری از منش و روش قرآنی و سبک زندگی او درس‌ها و خاطرات بسیاری را به یادگار دارند. به همین مناسبت رحمت‌الله سلمان‌ماهینی، معاون امور استان‌های مؤسسه کشوری مهد قرآن و سرهنگ بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را در اختیار ایکنا قرار داد که در ادامه متن آن را می‌خوانید؛

«طی سال‌های 1384 تا 1386 به عنوان مدیر روابط عمومی ارتش توفیق خدمت در سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا را داشتم و در چند مأموریت امور رسانه‌ای رزمایش مشترک نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش با شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، جانشین وقت رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی همسفر بودم. برخورد متواضعانه، دوری از هرگونه تکبر و گشاده‌رویی از جمله خصایص منحصر بفرد آن شهید والامقام بود. رفتار و مشی رفتاری وی با اقشار مختلف ارتش به فراخور سن و درجه با آنان برادرانه، پدرانه و دوستانه بود. وی هیچگاه در مواجهه با پرسنل از جایگاه مدیریتی و سازمانی خود در ارتش (نفر دوم سازمان عقیدتی ـ سیاسی) استفاده نمی‌کرد. 

در خاطره‌ای از مأموریت رسانه‌ای در رزمایش ارتش سال 1383 منطقه عمومی خوزستان به همراه حاج آقا در پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی دزفول مستقر بودیم. رفتار، تواضع، خوش‌خلقی با فرماندهان نیروهای سه‌گانه ارتش که در رزمایش شرکت داشتند، زبان‌زد همه بود.

شهید آیت‌الله آل‌هاشم امید اخلاق‌مدار دیار آذربایجان بود

از سید شهید دیار ستارخان و شهریار شعر ایران در لباس شاگردی راستین مکتب امام صادق(ع) ملاطفت، مهربانی و برخورد مهربانه با درجات پایین در خاطره ارتشیان غیور وطن همیشه ماندگار است و خدمات ارزشمند و تاثیرگذار حاج آقا آل‌هاشم فراموش نشدنی است. ایشان طی دوران حماسه بی‌بدیل هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل همراه با ارتشیان غیور و حماسه‌آفرین برای وحدت بین فرماندهان و کارکنان ارتش با روحانیون عقیدتی ـ سیاسی و مکتبی شدن کارکنان شرافتمند آجا گام‌های بلند برداشتند، به راستی با این همه اوصاف آیت‌الله آل‌هاشم سعادتمند زیست و سعادتمند به دیدار حضرت دوست رب العالمین شتافت و خلعت زیبای شهادت برازنده آن مرد بی‌ادعا و خدمتگزار بود، شهادتت مبارک حاج آقا آل‌هاشم، روح بلندت با حضرت ابا‌عبدالله امام حسین(ع) محشور باشد. خداوند مرگ ما را به دعای این خوبان با شهادت قرار دهد. 1403/02/31

خادم قرآن و شهدا سرهنگ بازنشسته آجا رحمت‌الله سلمان‌ماهینی»

شهید آل‌هاشم؛ امید اخلاق‌مدار دیار آذربایجان بودشهید آیت‌الله آل‌هاشم امید اخلاق‌مدار دیار آذربایجان بود



لیست کل یادداشت های این وبلاگ