سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:29 عصر

«حکمت» قسمت الهی «فلسفه» است، به خصوص الهیات اخص. ولی فلسفه جامع علوم است که طبیعیات و منطق را هم شامل می‌شود. فلاسفه گفته‌اند که فلسفه ما عام است. بعدها به مرور از هم جدا شدند. به عنوان مثال، طبیعیات داخل فلسفه بود الان هم هست اما طلبه‌ها بیشتر به سمت الهیات می‌روند.

استاد محمدحسین حشمت‌پور از با سابقه‌ترین مدرسان حکمت و فلسفه در ایران معاصر و عضو هیئت علمی گروه فلسفه اسلامی دانشگاه قم است. در فقه و اصول از آیت‌الله وحیدخراسانی بهره برده و فلسفه و عرفان را نزد آیت‌الله جوادی و علامه حسن‌زاده آملی آموخته و بیش از 50 سال تمام، طلبه و مدرس این علوم است.
 
دروس متن‌خوانی حکمت الاشراق، شرح طبیعیات شفا و شرح شواهد الربوبیه ایشان از بهترین نمونه‌های دروس حکمی است. شیوه تدریس استاد حشمت‌پور بر متون ارزشمندی چون؛ کتاب «المله فارابی» و «الذریعه الی مکارم الشریعه» اثر راغب اصفهانی استوار است. ادامه مطلب...
پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:28 عصر

احسان کاری است که بعد از عدالت معنی می‌یابد و هیچ سنتی بیش از عدل و احسان جامعه را به کمال نمی‌رساند و احسان شخصیتی آنچنان محبوب دارد که همه جهانیان شوق به صحبت او دارند و چه فرمانی خوش‌تر از انجام محبوب‌ترین کارها.

365 روز در صحبت قرآن، نوشته استاد حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای، کتاب چهارم از مجموعه کتاب‌های جوانان و فرهنگ جهانی است. این مجموعه با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان اولین بار سال 1390 به همت نشر سخن تدوین و منتشر شده است.
 
کتاب «365 روز در صحبت قرآن» 365 قطعه کوتاه و بلند از قرآن برای آشنایی جوانان با تعلیمات فراگیر قرآن انتخاب شده و کوشش شده است که این گنجینه تصویری از ابعاد گوناگون کلام آسمانی برای مخاطب ترسیم کند. ادامه مطلب...
پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:27 عصر

ایکنا در ایام ولادت حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی، مهمان خانواده پرمهر شهید رازمیک خاچاطوریان شد؛ در این دیدار مادر شهید تأکید کرد با وجود اینکه دلش برای فرزندش تنگ شده اما هیچگاه بابت شهادت او پشیمان نیست؛ زیرا او برای دفاع از وطن و سرزمینش شهید شده است.

شهادت پسرم برایم افتخار است

هر ساله در آغاز زمستان، هم‌وطنان مسیحی کشورمان جشن میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی را برگزار می‌کنند. به مناسبت این ایام، خبرگزاری بین‌المللی قرآن دیداری با خانواده شهید «رازمیک خاچاطوریان» داشته که در ادامه با آن همراه می‌شویم.

هشت سال جنگ تحمیلی برای این سرزمین حماسه‌ای بود که در آن شاهد ظهور آرش‌ها و رستم‌ها بودیم؛ حماسه‌ای که، جوانان این سرزمین فارغ از هر دین و نژادی آن را خلق کردند. این امر نشان از یک مهم دارد؛ ایرانیان فارغ از هر دین و آیینی برای دفاع از وطن خود از ایثار جانشان دریغ ندارند. گواه بارز این ادعا نیز شهدای مسیحی، یهودی و زرتشتی هستند که در این سرزمین نامشان ماندگار شده است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 4 , ساعت 6:57 عصر
یب ط

«مستوران»، به عنوان یک «تله‌تئاتر» پرهزینه و پرادعا، یک عقب‌گرد واضح و عیان نسبت به سریال‌هایی با حال و هوای مشابه در سال‌های دور سیما، چون «گرگ‌ها»، «عیاران»، و «هشت بهشت» و «روزی‌روزگاری» است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فصل دوم سریال «مستوران»، به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی سازمان هنری-رسانه‌ای اوج، از سه‌شنبه 28 آذر هر شب از ساعت 22:30 روی آنتن شبکه‌ یک رفته است. به همین بهانه، تصمیم گرفتیم به بهانه‌ی پخش خلاصه قسمت‌های فصل یک این سریال در شب‌های اخیر، نگاهی به ساختار و محتوای این اثر بیاندازیم تا شاید این معما هم برای ما و هم برای مخاطبان تا حدی گشوده شود که واقعا ضرورت سرمایه‌گذاری بر ساخت دنباله‌ای بر سریال پرهزینه‌ی «مستوران» چه بوده است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 4 , ساعت 6:57 عصر
سریال گناه فرشته

شهاب حسینی با همه فراز و فرودهایش و شماری از مهمترین جوایز بین‌المللی با انتشار سریال پوست شیر به بالاترین سطح از محبوبیت دست یافت اما با سریال گناه فرشته محبوبیتش دچار نوسان خواهد شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -سریال «گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا که تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد، از روز جمعه در پلت‌فرم «فیلیمو» منتشر می‌شود. در این سریال‌ همچون سایر مجموعه‌های کارگردان در مقام نویسنده و تهیه‌کننده، شمار فراوانی از بازیگران و سلبریتی‌های مشهور حضور دارند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 4 , ساعت 6:56 عصر
<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ