سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبرت اندوزی به راه راست می کشاند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 102 بهمن 9 , ساعت 11:40 صبح
برنامه‌های دهه فجر هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تشریح شد

حجت‌الاسلام باباخانی با تشریح برنامه‌های هیأت‌های مذهبی برای دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در آستانه انتخابات ضرورت دارد هیأت‌های مذهبی از تبلیغ و برگزاری جلسات برای جریان و یا گروه سیاسی خاص پرهیز کنند و سراغ مصادیق نروند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به همزمانی دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه رجب و شعبان و نیز در پیش بودن انتخابات و شرایط جهانی، گفت: با توجه به حساسیت های خاص و نیز تهدیدها و مسائل به وجود آمده در این مقطع نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی از تدارک برنامه‌های متنوعی به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: تولید محتوا و برگزاری جلسات همفکری برای ستایشگران اهل بیت (ع)، شاعران، مداحان و پیوند آنها با انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از تولید نغمات ستایشگری متناسب با شرایط کشور خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر هیأت‌های مذهبی با ابتکار خود و به منظور مردمی کردن این ایام برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

باباخانی با اشاره به اینکه سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تولید محتوا در دسترس هیأت مذهبی و مداحان قرار گرفته است، گفت: تهیه و تولید سرود‌های متعددی به همت هیأت های مذهبی و تشکل های دینی در حال انجام است.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به ثبت 93 هزار هیأت در سراسر کشور به غیر از مجالس روضه‌های خانگی گفت: بیش از نیمی از این هیأت‌ها در مناسبت‌ها، مانند دهه محرم فعالیت دارند اما حدود 40 هزار هیأت در طول سال به صورت مستمر فعال هستند که حدود 50 درصد از آنها، کارکردهای متنوعی و فراتر از مناسک دارند. ما هیأت سکولار نداریم. برخی از هیأت‌ها هستند که در حد توانایی‌شان تنها به برگزاری مراسم های مذهبی اکتفا می‌کنند. در آستانه انتخابات ضرورت دارد، هیأت‌ها مذهبی سراغ مصادیق نروند و تنها برای افزایش مشارکت تلاش کنند.

باباخانی درباره جزئیات برنامه هیئت های مذهبی در ایام دهه فجر به موارد ذیل اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از آذین بندی‌های متنوع و جذاب در مسیرهای راهپیمایی و میادین اصلی و استفاده از تصاویر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم؛  تولید اشعار مذهبی و مناسبتی به دلیل تقارن بعثت پیامبر اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه با دهه فجر؛  برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی در سراسر کشور؛  صدور بیانیه در خصوص برگزاری مراسم ایام الله دهه فجر و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و دعوت از مبلغان، شوراهای هیأت مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی و .... برای مشارکت؛  مشارکت و حضور در آیین مهمانی لاله ها و غبار روبی مزار شهدا و پرداختن به مقوله ایثار و شهادت و نقش آن در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی در مجالس هیأت؛ بریایی نشست و همایش نیم روزه برای مبلغان هیأت مذهبی و مداحان؛‌ تولید و توزیع منابع محتوایی برای بهره گیری مداحان شعرا، روحانیان و مبلغان اعزامی به سراسر کشور؛ نمایش فیلم‌های مستند درباره انقلاب اسلامی در هیأت ها؛ برگزاری مسابقات هنری با موضوع انقلاب اسلامی؛  روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب های مختلف در فضای هیأت‌ها و همچنین فضای مجازی و برگزاری بزرگداشت شهدای کرمان باتوجه به تلاقی دهه فجر و چهلم این شهدا در هیأت‌های مذهبی.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ