سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در صفت دنیا فرمود : ] مى‏فریبد و زیان مى‏رساند و مى‏گذرد . خدا دنیا را پاداشى نپسندید براى دوستانش و نه کیفرى براى دشمنانش . مردم دنیا چون کاروانند ، تا بار فکنند کاروانسالارشان بانگ بر آنان زند تا بار بندند و برانند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 102 بهمن 9 , ساعت 11:41 صبح
سایه شوم دلالان بالای سر جانبازان مشمول دریافت خودرو وارداتی+عکس

سختی‌های زندگی جانبازان مشمول دریافت خودروی وارداتی موجب شده است بعضاً تصمیم بگیرند امتیاز خود را بفروشند تا با پول آن بتوانند چاله‌های زندگی را پر کنند، اینجاست که سر و کله دلال‌ها پیدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بالاخره با نزدیک شدن به ماه‌های پایان سال و با پیگیری‌های فراوان، قانون واردات خودروی جانبازان بالای 50 درصد اجرا شد، قانونی که می‌تواند با شرایط زندگی جانبازان عزیز، خصوصاً جانبازان 70 درصد به بالا بسیار کمک‌کننده و تسهیل‌دهنده امور زندگی‌شان باشد.

اما متأسفانه اکثر این عزیزان که از قشر متوسط جامعه هستند و هزینه‌های زندگی‌شان به‌خاطر شرایط جسمی و بیماری‌هایی که به آن مبتلا هستند، زیاد است، برای دریافت این خدمات با مشکل جدی مواجه می‌شوند؛ هزینه واردات خودرو برای یک جانباز 70درصدی که خودش تقریباً به‌لحاظ فعالیتی از کار افتاده است، امری دشوار بوده و یا نشدنی خواهد بود.

ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,

در این شرایط و با فشاری که سختی‌های زندگی به آنها وارد کرده است، موجب می‌شود بعضاً تصمیم بگیرند امتیاز خود را بگیرند و بفروشند تا با پول آن بتوانند به‌قول معروف چاله‌های زندگی را پر کنند. اینجاست که سر و کله دلال‌ها پیدا می‌شود و موجب به‌هم‌ریختگی حتی در بازار خودرو خواهد شد، دلالانی که منتظر پیدا شدن چنین موقعیتی هستند تا با استفاده از نیاز مردم سودهای هنگفتی ببرند.

ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,

ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,

این‌ها تنها بخش کوچکی از آگهی‌های خرید و فروش امتیاز خودروی جانبازان بود.

جانبازان اگر یک منشأ حمایتی داشتند می‌توانستند خودشان خودرو را وارد کنند حاضر نبودند این تسهیلات را به دیگری واگذار نمایند، حتی می‌شد تدبیری اندیشید تا شرکت‌های خودروسازی و شبکه‌های مربوط به خودرو با شرایط بهتری این امتیاز را از این عزیزان خریداری کنند.

متأسفانه در این چند روز مشاهده می‌کنیم که مسئولان هیچ گونه تدبیری در خصوص حل این موضوع در نظر نگرفته‌اند، مشکلی که حتی در واگذاری خودروهای داخلی نیز نمایان بود.

اگر تنها یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید و سری به سایت‌های فروش خودرو بزنید با آگهی‌هایی مواجه می‌شوید که نشان می‌دهد برخی از جانبازان در حال فروش امتیاز خود هستند.

ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,

با یکی از این جانبازان گفت‌وگو کردیم، او که به‌سختی حاضر به صحبت شد می‌گوید: «اگرچه دوست دارم چنین ماشینی را خریداری کنم تا همسر و فرزندانم را که سال‌ها با وجود مشکلات من در سختی بودند، کمی خوشحال کنم  اما اوضاع مالی چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهد، بنابراین تصمیم گرفتم آن را بفروشم تا لااقل کمی اوضاع معیشتی خانه را سر و سامان دهم.»

بنابر این گزارش جانبازان در 3 سطح جانبازی شامل جانبازان 70 درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا 35 هزار یورو و سایر جانبازان 70 درصد با سقف ارزش 30 هزار یورو و جانبازان 50 تا 69 درصد با سقف ارزش 25 هزار یورو می‌توانند خودروی وارداتی دریافت کنند.

ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,

همچنین میثم اروز مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید گفت: «در مصوبه هیئت وزیران گفته شده است افراد 2دست‌قطع، 2پاقطع و قطع‌نخاع جانبازان ویژه محسوب می‌شوند و مشمول دریافت خودروی 35هزاریورویی، مرجع تشخیص درصد جانبازی و جانبازان ویژه هم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در کمیسیون تخصصی دولت بحثی هم درباره جانبازانی که هر 2 چشم آن‌ها نابینا است، مطرح شد که این عزیزان هم به‌عنوان جانباز ویژه مشمول 35 هزار یورو باشند، به‌محض مصوب شدن در هیئت وزیران به این دسته جانبازان اعلام خواهد شد.»ایثارگران , جانبازان 70 درصد , جانبازان نخاعی , واردات خودرو ,



لیست کل یادداشت های این وبلاگ