سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تیز فهمی و پرخوری گرد هم نیایند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 102 اسفند 21 , ساعت 10:59 عصر

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور بیانیه‌ای همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سایه استمرار حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داد و تصریح کرد: ملت فلسطین در حالی وارد ماه مبارک رمضان می‌شود که نسل‌کشی و جنگ برای گرسنه نگه داشتن و کشتار و آواره کردن مردم غزه و انجام جنایات ضدبشری از سوی نظامیان اسرائیلی با حمایت آمریکا و سکوت جامعه جهانی همچنان تداوم دارد.

این بیانیه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان در غزه در شرایطی آغاز شده که اشغالگران اسرائیلی بیش از 500 مسجد را در غزه هدف قرار داده‌اند تصریح کرد: 220 مورد از این مساجد به صورت کامل تخریب شده و 290 مسجد نیز به صورت جزئی آسیب دیده و در عین حال غیر قابل استفاده برای برپایی نماز است.

دولت غزه در بیانیه خود، آمریکا، جامعه جهانی و اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل نسل‌کشی در غزه دانست و گفت: این جنایت بین‌المللی لکه ننگی بر پیشانی بشریت خواهد بود. جامعه جهانی مسئول گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین و جنایت‌ها و نسل‌کشی صورت گرفته علیه غیرنظامیان و زنان است و از جامعه جهانی می‌خواهیم تا به اشغالگران برای توقف این نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ضد ملت فلسطین، فشار بیاورند.

دولت غزه همچنین در بیانیه خود از جامعه جهانی خواست تا دیر نشده برای جلوگیری از روند گرسنگی در غزه و انتقال صدها هزار تن از کمک‌های انبار شده در آن سوی مرزها تلاش و این کمک‌های انسانی را فوراً وارد غزه کنند تا فلسطینیان در ماه مبارک رمضان از مشکلات گرسنگی در امان بمانند.

ماه رمضان امسال در حالی آغاز می‌شود که جنگ اسرائیل در نوار غزه از 7 اکتبر در بحبوحه تلاش‌های کشورهای عربی و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس در اسرع وقت ادامه دارد. در نتیجه جنگ و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه، به ویژه مناطق شمالی آن، به دلیل کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و سوخت در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند و حدوداً دو میلیون فلسطینی از نواری که 17 سال است در محاصره این رژیم است، آواره شده‌اند.

آغاز ماه مبارک رمضان در غزه به وقت قحطی و گرسنگی

در همین حال با به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای اعلام آتش‌بس در غزه پیش از ماه مبارک، جنبش حماس اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس نیست و در راه آن سنگ‌اندازی می‌کند.

ماه مبارک رمضان از امروز دوشنبه، 21 اسفند برای فلسطینی‌ها آغاز شده، اما برخلاف سال‌های گذشته، تزئینات معمول نصب نشده و لحن تلخ مشابهی در شهر‌های سراسر کرانه باختری اشغالی و غزه وجود دارد.

آغاز ماه رمضان در غزه بدون افطار و سحری

خبرگزاری سما فلسطین نیز در این باره گزارش داد: اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرده که کادر پزشکی به‌طور شبانه‌روزی در شمال غزه مشغول فعالیت هستند و چیزی برای تغذیه ندارند.

وی تأکید کرد: کادر درمان در نتیجه نبود وعده‌های غذایی بسیار ضعیف و لاغر شده‌اند.

القدره ادامه داد که بیش از 2000 پرسنل بهداشتی در شمال غزه ماه مبارک رمضان را بدون سحری و افطار آغاز می‌کنند و از نهاد‌های بین‌المللی و امدادی خواست تا غذا‌های آماده را فراهم کنند تا تیم‌های پزشکی بتوانند کار خود را انجام دهند.

تداوم حمله‌های هوایی علیه نوار غزه همزمان با ماه مبارک رمضان

خبرنگار شبکه المیادین هم گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز، 21 اسفند خانه‌های مسکونی را در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

این حمله‌های هوایی یک منطقه را نیز در نزدیکی مرزهای فلسطین و مصر و به صورت مشخص در محله السلام واقع در رفح هدف قرار دادند.

تداوم بمباران غزه

گزارش‌های رسانه‌ای از حمله‌های هوایی ارتش رژیم اشغالگر علیه اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه حکایت دارد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شمال منطقه الزوایده را واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

خانه‌های مسکونی واقع در محله الصبره در جنوب شهر غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بودند.

همچنین توپخانه ارتش صهیونیستی شرق خان یونس در جنوب باریکه غزه را گلوله باران کرد. در همین حال سه فلسطینی بامداد امروز بر اثر بمباران خانه ای در شمال شرق رفح به شهادت رسیدند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ