سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها زنگاری چون زنگار مس دارند، پس آنها را با استغفار جلا دهید [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 93 آذر 12 , ساعت 2:33 عصر

 

 

ادعای رسانه غربی در مورد حمله ایران به داعش
یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این مورد به هافینگتون پست گفت که واشینگتن در جریان بمباران هوایی مواضع گروه داعش از سوی ایران قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سایت «هافینگتون پست» روز دوشنبه، 11 آذر، نوشت که نیروی هوایی ایران مواضع گروه داعش در عراق را بمباران می کند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در این مورد به هافینگتون پست گفت که واشینگتن در جریان بمباران هوایی مواضع گروه داعش از سوی ایران قرار دارد.

به گزارش رادیو فردا، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود،‌ گفت که عملیات هوایی ایران نیازی به پاسخ آمریکا ندارد مگر آنکه تهدیدی فوری علیه نیروی هوایی آمریکا به شمار آید.

وی اشاره کرد که آمریکا الزاما نگران عملیات ایران نیست و مراقب ایرانی ها است. 

به گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا،‌عملیات ایران در عراق در نزدیکی مرز این کشور و در منطقه ای دیگر از فعالیت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا انجام می گیرد.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که ایران تامین کننده سلاح و تجهیزات برای دولت بغداد و نیروهای اقلیم کردستان عراق است.

پیش از این، محمد باقری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در روز نهم آذرماه گفته بود: شهرهای مذهبی عراق و همچنین بغداد «خط قرمز جمهوری اسلامی» ست و اگر به خطر بیفتد ایران «مستقیم وارد عمل خواهد شد».

به نوشته هافینگتون پست، این واقعیت که آمریکا با این سطح از عملیات ایران به چالش برنخاسته است، قوی ترین مدرک از این است که دولت باراک اوباما، دولت ایران را به عنوان شریک تاکتیکی خود در خاورمیانه می بیند.

هافینگتون پست نوشت:‌ «این موضع برای متحدان آمریکا، ‌یعنی اسرائیل و کشورهای عربی حامی گروه داعش مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بحث برانگیز بوده است زیرا ادعا می کنند از سوی ایران مورد تهدید قرار دارند.» 

به نوشته این سایت، سخنان مقام وزارت دفاع آمریکا در عین حال تایید کننده ادعاهای اخیر هفته نامه «آی اچ اس جینز دیفنس»،‌چاپ انگلیس، وروزنامه اسرائیلی «هاآرتص» است که یک هواپیمای ایرانی در آسمان های عراق ردیابی شده است.

این دو نشریه مدعی شده اند که فیلم این هواپیما توسط شبکه تلویزیونی الجزیره در ماه نوامبر گرفته شده است.

به ادعای این دو نشریه انگلیسی، اسرائیلی، ‌این هواپپمای ایرانی به نیروهای عراقی کمک می کرده است.

به نوشته هافینگتون پست، کاخ سفید از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است و مقام های وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای پاسخگویی در این زمینه در دسترس نبوده اند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ