سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پیش از آن که از او بخواهند ببخشد، بزرگوارو محبوب است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 دی 9 , ساعت 8:48 صبح

سیستان و بلوچستان- آرشام هنرکار: صبر مردم پس از تحمل هشت ماه فتنه‌گری نهایتاً پس از توهین طرفدارن فتنه به امام ح

سین(ع) و عاشورای حسینی لبریز شد و خود مردم بساط فتنه‌گران را در 9 دی سال 88  جمع کردند.

در همین حال حماسه 9 دی حرکت عظیم مردمی و اسلامی بود که تمام نقاط کشور و همه ایرانیان را فارغ از هر قومیت و حتی مذهب تحت تأثیر قرار داد. در این میان 9 دی یک اقدام فراجناحی و سیاسی بود و حتی بسیاری از کسانی که به میرحسین موسوی رأی داده بودند؛ روز 9 دی به خیابان آمدند و از سران فتنه اعلام برائت کردند.

 
میزان رأی موسوی در تهران بیشتر از احمدی‌نژاد بود ولی جمعیت چند میلیونی 9 دی در تهران نشان داد که بسیاری از کسانی که به موسوی رأی داده‌اند؛ به خیابان‌ها آمده و از او و توهین‌کنندگان به امام حسین(ع) اعلام برائت کردند. موسوی پس از تهران، تنها در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان بیشتر از احمدی‌نژاد رأی آورد؛ به همین دلیل راهپیمایی مردمی در روز 9 دی در سیستان و بلوچستان پس از تهران به نوعی بسیار بااهمیت بود. اما براساس ده‌ها خبر، تصاویر و فیلم‌هایی که از راهپیمایی مردم سیستان و بلوچستان در روز 9 دی منتشر شد؛ اجتماع مردم این استان در این روز تاریخی در طول سال‌های پس از انقلاب کم‌نظیر بوده است. حضور گسترده اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان و پیشاپیش آنها علمای اهل سنت و شیعه در راهپیمایی این روز، 9 دی 88 را در جنوب شرق کشور نیز ماندگار و تاریخی کرد. در همین حال با وجود گذشت بیش از پنج سال از سالگرد 9 دی، علمای اهل سنت این استان همچنان سخنان قابل توجه‌ای درباره این حماسه بزرگ و مردمی دارند که در ادامه برخی از آنها آورده شده است.
 
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در این رابطه در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: مردم با خلق حماسه تاریخی 9 دی دشمنان نظام را ناامید کردند و راهپیمایی 9 دی موجب پیوند بیشتر مردم با ولایت فقیه شد.
 
مولوی کریم‌زایی افزود: مردم در سال 88 وقتی دیدند عده‌ای علیه نظام و اسلام شعار می‌دهند؛ در روز نهم دی‌ماه خود به صحنه آمدند تا از دین و کشور خود دفاع کنند.
 
وی در ادامه بیان داشت: مردم با بصریت ایران با خلق حماسه تاریخی 9 دی نشان دادند تا ابد پای مقدسات و انقلاب خود ایستاده‌اند. در سال 88 عده‌ای از مردم که فریب خورده دشمن بودند؛ پس از سخنان رهبر معظم انقلاب از اشتباهات خود توبه کرده و راه خود را از فتنه‌گران جدا کردند. در واقع باید گفت که توبه از گناه بزرگترین جرأت یک فرد است. حماسه 9 دی موجب ناامیدی دشمنان نظام شد و علاوه بر بعد ملی، در بعد بین‌المللی نیز تأثیر داشت. مردم و مسئولین باید ضمن بزرگداشت این روز بزرگ، تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا فتنه‌ای مانند فتنه سال 88 در کشور رخ ندهد. همچنین حماسه 9دی ناخالصی‌ها را از انقلاب پاک کرد.
 
 
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این رابطه در گفتگو با «نسیم» گفت: روز 9 دی از جمله برجسته‌ترین ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم چون اسلام و انقلاب را در خطر دیدند؛ خود به صحنه آمدند.
 
مولوی نذیر احمد تاکید کرد: مردم با خلق حماسه تاریخی 9 دی، پیوند خود با نظام را محکم‌تر کردند و جمهوری اسلامی قوی تر از گذشته شد. 9 دی روزی است که جریان انقلابی مردم که به صورت خودجوش پدید آمده بود خالص و ناخالص را در جریان انقلاب از هم جدا کرد. در زمان اغتشاشات عده‌ای خرابکار به مراسم عاشورا و عکس امام خمینی(ره) اهانت کردند و قصد ضربه زدن به نظام را داشتند که مردم پس از مشاهده این جریانات خود برای دفاع از اسلام و انقلاب به صحنه آمده و ریشه فتنه‌گران را سوزاندند و به همگان نشان دادند که نظام همچنان به قدرت خود باقی است.
 
وی ادامه داد: روز 9 دی از جمله برجسته‌ترین ایام‌الله در تاریخ انقلاب است؛ چراکه در این روز پیوند بین مردم و نظام محکم‌تر شد. پاسداری از این روز بزرگ و رساندن پیام حماسه 9 دی به آیندگان برای مردم و مسئولین واجب است.
 
 
امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: حماسه 9 دی نشان داد که مردم همواره پای انقلاب خود ایستاده‌اند. پاسداری از دستاوردها و بزرگداشت این حماسه تاریخی، وظیفه ملی همه مردم و مسئولین دولت است.
 
مولوی عبدالصمد ساداتی افزود: مردم در روز 9 دی توطئه دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی را خنثی کردند. روز 9 دی در تاریخ جمهوری اسلامی روز مهمی است؛ زیرا مردم در این روز با آگاهی و بصیرت و همچنین با طبعیت از از رهبری به صحنه آمده و توطعه مشترک بدخواهان انقلاب و نظام را جواب دادند که در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رسید. در این روز توطئه مشترک دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی که قصد داشتند نظام را به چالش بکشند خنثی شد و به همگان نشان داده شد که مردم با طبعیت از رهبر از تمامی مواضع نظام دفاع کرده و در مقابل دشمنان خواهند ایستاد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب مردم وظیفه‌شناس بوده و در مقابل هرگونه چیزی که نظام را تهدید می‌کرد ایستاده‌اند، و همانگونه که مشاهده کردید در 9 دی سال 88 نیز با تمام توان پای انقلاب خود ایستادند. حماسه 9 دی 88 نشان داد که مردم همچون گذشته پای انقلاب خود ایستاده و از تمام دستاوردهای آن دفاع می‌کنند پس وظیفه ملی به خصوص مسئولین دولت که در راس نگاه‌های دیگران وجود دارد پاسداری از این روز بزرگ و دستاوردهای آن است.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ