سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دانش است که حکمت شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 2:26 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین.


خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.


جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 2:25 صبح
مراسم سومین سالگر شهادت سردار سید حمید تقوی

حاج حمید سه برگه مخصوص برای من نوشته بود که من سه تایی را کنار هم گذاشتم و از بالای آن عکس انداختم. چون نوشته بود محرمانه، فقط همسرم بخواند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سیدحمید تقوی‌فر در 20 فروردین 1338 در روستای «ابودِبِس» شهرستان کارون (کوت عبدالله) متولد شد. قبل از پیروزی انقلاب در برگزاری کلاس قرآن نقش داشت و در جلسات سخنرانی شیخ احمد کافی حضور پیدا می‌کرد و با فعالین انقلابی از جمله احمد دلفی برادران شمخانی و شیخ هادی کرمی ارتباط داشت. زمانی که برای تحصیلات دوره متوسطه به دبیرستان سعدی اهواز رفت با شهید اسماعیل دقایقی، محسن رضایی و علی شمخانی آشنا شد و به گروه «منصورون» پیوست و گام در راه مبارزه علیه رژیم طاغوتی پهلوی گذاشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید تقوی‌فر از نیروهای تشکیل دهنده هسته اولیه آن در اهواز بود که با عضویت در این نهاد به انجام وظیفه پرداخت. از آغازین روزهای حمله رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌های نبرد شتافت.

سید نصرالله تقوی‌فر، (پدر شهید) در سال 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید و برادرش، سیدخسرو نیز در عملیات والفجر 8 به خیل شهیدان پیوست. شهید تقوی‌فر در جنگ بیشتر کارهای شناسایی را بر عهده داشت و بعدها در کنار شهید «حسن باقری» به جمع‌آوری اطلاعات می‌پرداخت. وی در جبهه سوسنگرد واحد اطلاعات و عملیات را تشکیل داد و مدتی فرماندهی قرارگاه رمضان را نیز بر عهده گرفت. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:20 صبح

دعاى روز پانزدهم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَهِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.

خدایا روزى کن مرا در آن فرمانبردارى فروتنان و بگشا سینه ام در آن به بازگشت دلدادگان به امان دادنت اى امان ترسناکان.


پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:19 صبح
پیام تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) 1402 +  متن زیبا و اس ام اس میلاد کریم اهل بیت

پیام تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به وسیله پیامک، اس ام اس، عکس، شعر، متن رسمی، استوری، پیام و مسیج در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان برابر با 17 فروردین 1402 ارسال می‌شود.

به گزارش ایمنا، امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان و اولین فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) است. ایشان در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشودند؛ به مدت 10 سال امامت کردند و در روز 28 صفر به شهادت رسیدند. مزار امام حسن مجتبی (ع) در قبرستان بقیع قرار دارد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:17 صبح
صهیونیست‌ها ‌آماده پاسخ محکم و قاطع ایران باشند/ کار "اسرائیل" تمام است

به گزارش جهان نیوز، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش‌ازظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید میلاد حیدری از شهدای اخیر مدافع حرم که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌ معظم این شهید والامقام در این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز همه با هم برای بدرقه باشکوه و ماندگار شهید حیدری حضور یافته و مرحبا به این دیار و خانواده شهید که این فرزند بصیر و شجاع را تربیت کردند.

وی گفت: امروز خاک لاله‌گون کردستان پیکر فرزند خونین‌کفن خود را که در افتخار شرکت در خط مقدم مقابله با صهیونیست را داشت، به آغوش می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان را صهیونیست‌ها معرفی کرده است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها سرسخت‌ترین دشمنان و همواره پشت‌پرده تفرقه‌افکنی، جنایت‌ها و خیانت‌ها بوده و در همه صحنه‌ها توطئه و نقش داشته‌اند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 12:46 صبح
شریف با اشاره به انتقام شهدای سپاه: صهیونیست‌ها می‌دانند در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داد

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شهادت 2 مستشار نظامی سپاه در سوریه گفت: انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشستی که خبرنگاران حضور داشتند، گفت: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا جبهه مقاومت را هدف قرار بدهند، اما جریان حق و مقاومت قوی‌تر و باانگیزه‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به شهادت 2 مستشار نظامی سپاه در سوریه عنوان کرد: انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت. صهیونیست‌ها هم می‌دانند که در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داده و در آینده رخ خواهد داد.

شریف در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: حامیان رژیم صهیونیستی باتوجه به اتفاقاتی که در داخل این رژیم در حال رخ دادن است، دیگر امید چندانی به این رژیم جعلی ندارند. در تحلیل‌ها نیز به کرات شاهد عبارت "در آستانه فروپاشی بودن" برای رژیم صهیونیستی هستیم. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 12:45 صبح

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ‏? وَ لاَ تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلاَیَا وَ الْآفَاتِ بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ‏

ای خدا در این روز مرا به لغزش‌هایم مؤاخذه مفرما و عذر خبط و خطاهایم بپذیر و مرا هدف تیر بلاها و آفت‌ها قرار مده به حق عزت و جلالت ای عزت بخش اهل اسلام.

دعای روز چهاردهم رمضان

 


سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:22 صبح
فواید ماه مبارک رمضان و روزه‌داری

روزه یکی از احکام انسان ساز اسلام است، که آگاهی از همه فواید و پی بردن به فلسفه کامل آن همچون سایر احکام الهی برای انسان عادی ممکن نیست، دانش محدود بشر نمیتواند راهگشای همه اسرار نهفته باشد و اندیشه را به پاسخ همه مجهولات رهنمون شود، شاید روزی دانش انسان به حدی از کمال برسد که دریچه تازه ای بر روی بشر بگشاید و حکمتها و دستورات اسلام را باز شناسد.

 بنابراین ندانستن فلسفه احکام الهی نباید ما را از انجام آن باز دارد و موجب نا فرمانی و عصیان شود، چرا که این اطاعت کورکورانه نیست، بلکه بر علم و یقین تکیه دارد زیرا مسلمانان میدانند که خدای جهان بر  همه چیز دانا و از همه چیز آگاه است و نقص و نیازی در ذات متعال او نیست که از اعمال سودی بخواهد یا از زیانی بهراسد، خدای مهربان خیر محض است و برای بندگان خود جز خیر و سعادت نمیخواهد، پس اگر به چیزی فرمان میدهد خیر و سعادت ما در آن است و کمال و تعالی ما بدان بستگی دارد و هر چیزی را نهی میفرماید برای ما زیان بخش است و بر مصالح مادی و معنوی ما لطمه میزند.

 فواید روزه

روزه فواید جسمی و روحی فراوان دارد، شفا بخش جسم و توان بخش جان است، پاک کننده آدمی از رذایل حیوانی، در ساختن فرد صالح و اجتماع بسامان بسیار موثر است، در تهذیب و تزکیه نفس و رهاندن انسان از روزمرگی و واماندگی در نیاز های تن تاثیر بسزایی دارد. فواید طبی و بهداشتی روزه که از سودمندیهای کوچک این فریضه انسان ساز است به حدی است که شاید نیاز به توضیح و تکرار نداشته باشد و بیشتر مردم کم و بیش از آن آگاهند. ما به اختصار به گوشه ای از این فواید انسان ساز اشاره میکنیم: معده و دستگاه گوارش از اندام پرکار بدن آدمی است، با سه وعده غذا که معمول مردم است؛ تقریباً در همه ساعات دستگاه گوارش به هضم و تحلیل و جذب و دفع مشغول است. روزه باعث میشود از یکسو این اعضا استراحت کنند و از فرسودگی مصون بمانند و نیروی تازه ای بگیرند و از سوی دیگر ذخایر چربی که زیانهای مهلکی دارند تحلیل رفته و کاسته شوند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:21 صبح

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان + صوت، متن و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ و وَفّقْنی فیهِ للتّقى و صُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.


خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک وکثافت و شکیبایی ام ده در آن به آنچه مقدر است شدنى ها و توفیقم ده در آن براى تقوى و همنشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.


دوشنبه 102 فروردین 14 , ساعت 1:25 صبح
تاریخچه حماسی طلائیه در یک نگاه

طلائیه سال‌های سال در آرامش و سکوت روزگار می‌گذراند تا این‌که جنگ تحمیلی از سوی عراق آغاز شد و در سال‌های میانی جنگ بر اساس تجربیاتی که در میادین نبرد به دست آورد تاکتیک‌های جدیدی آغاز کرد. به تناسب آن فرم و شکل مناسب به خود داده به همین خاطر مواجهه با دشمن برای رزمندگان، در ابعاد جدید تبعا نیازمند به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تدابیر جدید بود، از هرگونه رکود در امر جنگ جلوگیری شود.

 

به دلیل اهمیتی که منطقه طلائیه بر کل عملیات داشت، ضرورت مقاومت و ایستادگی نیروها در آن مدام از سوی مسوؤلان در اتاق جنگ گوشزد می‌شد. به همین خاطر پس از آن‌که محور زید با عدم موفقیت مواجه شد «حسین خرازی» فرمانده لشکر امام حسین (ع) فراخوانده شد تا ماموریت طلائیه به وی واگذار شود.

به گزارش ایسنا، طلائیه شب‌های زمستانی سرد و روزهای تابستانی بسیار گرمی دارد. در اواسط فصل گرما حرارت در این منطقه اکثرا از 50 درجه سانتیگراد می‌گذرد. زمین طلاییه، هموار و سطح آن پوشیده از خاک و رسوب نمک است. در زمان بارندگی با طغیان آب هور بیشتر طلاییه هم به زیر آب می‌رود. طلاییه تابع بخش هویزه و دهستان بنی‌صالح است و دارای قدمت چندانی نیست.

طلائیه سال‌های سال در آرامش و سکوت روزگار می‌گذراند تا این‌که جنگ تحمیلی از سوی عراق آغاز شد و در سال‌های میانی جنگ بر اساس تجربیاتی که در میادین نبرد به دست آورد تاکتیک‌های جدیدی آغاز کرد. به تناسب آن فرم و شکل مناسب به خود داده به همین خاطر مواجهه با دشمن برای رزمندگان، در ابعاد جدید تبعا نیازمند به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تدابیر جدید بود، از هرگونه رکود در امر جنگ جلوگیری شود.

سپاه پس از عملیات والفجر مقدماتی، با تشکیل یک قرارگاه منطقه‌ی هور را انتخاب کرد و تلاش‌های مقدماتی خود را آغاز نمود تا از این طریق، فضای مناسب برای ادامه‌ی نبرد فراهم آید. طلائیه به عنوان محوری اصلی برای هدایت و حفظ پیروزی در عملیات خیبر، منطقه‌ای کلیدی محسوب می‌شد. رزمندگان ایرانی از این منطقه باید به جزایر مجنون شمالی و جنوبی و تاسیساتی که در آن محور بود از جمله دکل‌های برقی، دکل‌های تقویتی رادیو تلویزیون، تاسیسات و کارخانه‌های کاغذسازی و جاده‌های نفت یورش می‌بردند.

مرحله‌ی اول عملیات خیبر در ساعت 20 و 30 دقیقه سوم اسفند سال 1362 با رمز یا رسول‌الله (ص) آغاز شد. در مرحله‌ دوم عملیات خیبر، تمرکز آتش دشمن در طلائیه که زمینی بسیار محدود را شامل می‌شود، فوق‌العاده بود؛ به طوری که در یک لحظه چند صد قبضه سلاح منحنی‌زن از جمله توپ و خمپاره، به طور همزمان بر روی این منطقه آتش می‌ریختند و به قول رزمندگان زمین را شخم می‌زدند چنان‌که شهید میثمی که در آن‌جا حاضر بود می‌گفت: «هرکس در طلائیه ایستاد، اگر در کربلا هم بود می‌ایستاد». به خاطر اهمیتی که منطقه طلائیه بر کل عملیات داشت، ضرورت مقاومت و ایستادگی نیروها در آن مدام از سوی مسوؤلان در اتاق جنگ گوشزد می‌شد. به همین خاطر پس از آن‌که محور زید با عدم موفقیت مواجه شد «حسین خرازی» فرمانده لشکر امام حسین (ع) فراخوانده شد تا ماموریت طلائیه به وی واگذار شود. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ