سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تا کی آب بر کوه می ریزد و آن را نرم نمی کند؟تا کی حکمت می آموزید و دلهایتان بر آن نرم نمی شود؟ [عیسی علیه السلام]
 
چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 1:55 صبح

دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودی‌هایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى و قرار بده بهشت را برایم منزل و آسایـشگاه اى برآورنده حاجت‌هاى جویندگان


دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 11:46 عصر

بسم الله الرحم الرحیم

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین

اى خدا در این روز به روى من درهاى بهشت‌ها بگشا و درهاى آتش دوزخ ببند و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، اى فرودآرنده وقار و سکینه بر دلهاى ‏اهل ایمان

دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان+ متن و ترجمه

 


دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 11:44 عصر

کنگره بین‌المللی قدس شریف برگزار و در این مراسم با اشاره به لزوم‌ حمایت از مردم فلسطین، اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی نشانگر ضعف آن‌‌ها در مقابله با رقیب عنوان شد.

رژیم صهیونیستی دیگر توان مقابله با رقیب را در کرانه باختری هم ندارد/ نابودی اسرائیل در حال تحقق است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف امروز 21 فروردین در سازمان حج و زیارت با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی ایران و کشورهای مقاومت برگزار شد. 

قالیباف: جنایات صهیونیست‌ها در قدس شریف در گذر زمان فراموش شدنی نیست

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه اشغال قبله اول مسلمانان و آواره کرد‌ن شهروندان فلسطینی و کشتار هزاران انسان بی‌گناه رخدادی ساده نیست که گذر زمان باعث فراموشی اندوهش شود، گفت: برخی می‌خواهند این جنایت را اتفاقی تاریخی جلوه داده و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کنند. برخی هم تلاش کردند فلسطین را به موضوعی عربی تقلیل دهند که در این رابطه ناکام ماندند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 1:2 صبح

 

 بهترین اعمال در شب نوزدهم ماه رمضان چیست؟
شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی با عظمت و آغاز شب هاى قدر است، شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است.

 

خبرگزاری شبستان؛‌ قرآن و معارف: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شبی با عظمت و آغاز شب هاى قدر است، شب قدر شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی ‏شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است.

تقدیر امور سال در این شب صورت‏ می‏ گیرد و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است، در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود مى ‏آیند و به محضر امام زمان (عج) می ‏رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می ‏دارند.

زمان هایی در زندگی انسان وجود دارد که انسان با بهره جستن از آن می تواند بهترین ها را  برای باقی روزهای زندگی خویش رقم زند. یکی از این اوقات، لیالی قدر است. ما معمولا به دنبال بهترین عمل و عبادت در طول این ایام هستیم تا بدین واسطه نهایت استفاده را از این شب ها ببریم. از این رو به دنبال بهترین عمل و عبادت نیز خواهیم بود. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 1:1 صبح
میراثی که آوینی برای نسل جوان علاقمند به هنر و رسانه برجای گذاشت+فیلم

امروز بی‌شک بعد از 30 سال آوینی را باید جدی‌ترین چهره اثرگذار در حوزه هنر و رسانه بعد از انقلاب نامید. چهره‌ای که نسل جوانان امروز را دنباله‌رو خود در مسیر هنر و قلم کرد. اما آنچه که او برجای گذاشت صرفا فیلمسازی و قلم نیست بلکه نکات عمیق‌ دیگری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز بیستم فروردین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم است. فیلمساز و متفکری که هنر را از باب انقلاب اسلامی معنا و مفهوم کرد و عرصه جدیدی از هنر دینی را برای مردم ایران و جهان باز کرد.

درباره آوینی اقوال و گفته‌های فراوانی از طر وجود دارد که شخصیت و جایگاه فکری و هنری او را تبیین می‌کند. نسلی از دوستان قدیمی او هنوز در حال فعالیت و کارند و از تفکر و روحایت او می‌گویند و نسل جوان را با دنیای زیبا و حماسی او آشنا می‌کنند.

آوینی سال‌ها است که در میان ما نیست اما مسیری را برای جوانان باز کرد که حال بعد از 30 سال باعث شده تا طیف وسیعی از جوانان در مسیر هنر انقلاب خصوصاً‌ عرصه‌های رسانه‌ای و سینمایی وارد شوند و راهی را بروند که آوینی برای ما برجای گذاشت. مستندسازان، فیلمسازان چه سینمایی و یا پویانمایی، شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، دغدغه‌مندان اهل فکر و خلاصه اهالی هنر در زمینه‌های گوناگون امروز خود را علاقه‌مند به آقا مرتضی می‌دانند و می‌گویند که شاید اگر او نبود، امروز تولیدات و اتفاقات خوبی که در هنر و رسانه انقلاب اسلامی شاهدیم را نمی‌دیدیم. نکته‌ای که محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی هم در دلنوشته‌ خود به آن اشاره کرده اشاره بر کاشت بذرهایی توسط آوینی در قلوب نوجوانانی دارد که در آن سال‌ها فیلم‌های او را می‌دیدند و حالا بعد از سالیانی دنباله رو او هستند: ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 21 , ساعت 12:57 صبح

دعاى روز نوزدهم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الى خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الى الحَقّ المُبین.

خدایا زیاد بگردان در آن بهره مرا از برکاتش وآسان کن راه مرا به سوى خیرهایش و محروم نکن ما را از پذیرفتن نیکى هایش اى راهنماى به سوى حـق آشکار.

 


یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 12:53 صبح

 

یک کارشناس مذهبی در مورد آسیب‌های فراوان تنهایی و توصیه اسلام به جماعت توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی بیان کرد: امیر مومنان (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: «إیّاکُم وَالفُرقَةَ» مبادا میان شما تفرقه و جدایی رخ دهد و از هم جدا شوید. زیرا دست و عنایت خدا با جماعت است و انسانی که تک بیفتد نصیب شیطان می‌شود چراکه شیطان می‌خواهد انسان‌ها از یکدیگر جدا شوند.

به گفته این سخنران مذهبی، شیطان می‌خواهد پیوند‌ها از هم جدا و مومنان، تنها شوند و این نقشه شیطان در دنیا عملی شده است؛ به طوری که در سال 2018 میلادی، وزارت امور تنهایی در کشور انگلستان تأسیس شد و علت هم این بود که مسئولان مربوطه آن، برآورد کردند بیش از 9 میلیون نفر در جامعه 65 میلیون نفری انگلستان به تنهایی زندگی می‌کنند و این افراد دچار انواع آسیب‌های روحی، روانی، افسردگی و خودکشی شده اند.

او تصریح کرد: روزنامه گاردین در آن زمان، آماری که انسان‌های تنها به جامعه می‌زنند را 32 میلیارد پوند برآورد کرد و اگر با پول فعلی کشور مقایسه شود، حدود 800هزار میلیارد تومان است و به همین خاطر، درصدد تأسیس چنین وزارتخانه‌ای برآمدند تا انسان‌های تنها را جمع کنند و خسارت‌های ناشی از آن را کم کنند. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 12:47 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.


خدایا آگاهم نما در آن براى برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+ متن، صوت و ترجمه


شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:26 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین.


خدایا راهنمایی ام کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجتها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل طاهر او .


شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:25 صبح

دبیر کل حزب‌‌الله لبنان شامگاه جمعه از همه مردم برای مشارکت گسترده‌تر در روز جهانی قدس برای حمایت از ملت فلسطین در دفاع از قدس و مسجدالاقصی دعوت کرد.

نصرالله: از همگان برای مشارکت گسترده‌تر در روز جهانی قدس دعوت می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در سخنرانی گفت که وقایع بیت المقدس، کرانه باختری و سوریه به هم ارتباط داشته و حول محور یک موضوع هستند.

دبیر کل حزب‌‌الله لبنان در ادامه گفت که هفته آینده و در جریان روز جهانی قدس درباره رویدادهای اخیر در جنوب لبنان و نوار غزه صحبت خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «از همگان برای مشارکت گسترده‌تر برای بزرگداشت روز جهانی قدس به عنوان مقابله‌ای که ملت فلسطین و ملت‌های منطقه در دفاع از قدس و مسجد الاقصی انجام می‌دهند، دعوت می‌کنم».

گروه‌‌های مقاومت فلسطین، در روزهای گذشته، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را هدف حمله راکتی خود قرار دادند. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ