سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه [بذر] دوستی رویید، کمک رساندن به یکدیگر و پشتیبانی از یکدیگر، واجب می گردد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 12:53 صبح

 

یک کارشناس مذهبی در مورد آسیب‌های فراوان تنهایی و توصیه اسلام به جماعت توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، سخنران مذهبی بیان کرد: امیر مومنان (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند: «إیّاکُم وَالفُرقَةَ» مبادا میان شما تفرقه و جدایی رخ دهد و از هم جدا شوید. زیرا دست و عنایت خدا با جماعت است و انسانی که تک بیفتد نصیب شیطان می‌شود چراکه شیطان می‌خواهد انسان‌ها از یکدیگر جدا شوند.

به گفته این سخنران مذهبی، شیطان می‌خواهد پیوند‌ها از هم جدا و مومنان، تنها شوند و این نقشه شیطان در دنیا عملی شده است؛ به طوری که در سال 2018 میلادی، وزارت امور تنهایی در کشور انگلستان تأسیس شد و علت هم این بود که مسئولان مربوطه آن، برآورد کردند بیش از 9 میلیون نفر در جامعه 65 میلیون نفری انگلستان به تنهایی زندگی می‌کنند و این افراد دچار انواع آسیب‌های روحی، روانی، افسردگی و خودکشی شده اند.

او تصریح کرد: روزنامه گاردین در آن زمان، آماری که انسان‌های تنها به جامعه می‌زنند را 32 میلیارد پوند برآورد کرد و اگر با پول فعلی کشور مقایسه شود، حدود 800هزار میلیارد تومان است و به همین خاطر، درصدد تأسیس چنین وزارتخانه‌ای برآمدند تا انسان‌های تنها را جمع کنند و خسارت‌های ناشی از آن را کم کنند.

حجت الاسلام عالی گفت: وقتی نخست وزیر اسبق انگلیس می‌خواست وزارتخانه امور تنهایی را تأسیس کند سخنرانی انجام داد و در نطق خود گفت که تنهایی واقعیت تلخ دنیای مدرن است و فضای مجازی هم بر این تنهایی افزود و در واقع انسان‌ها را تنهاتر کرد تا جایی که پنج نفر در خانه با یکدیگر زندگی می‌کنند و سرشان در گوشی است. یعنی کنار هم هستند، ولی با هم نیستند و مصداق «من در میان جمع و دلم جای دیگر است» هستند.

او ادامه داد: کاریکاتوری دیدم که آسیب فضای مجازی را در قالب این هنر به نمایش گذاشته بود و زن و شوهری را نشان داد که روی دو صندلی پشت به یکدیگر نشسته و در حال چت کردن از طریق لپ تاپ بودند و در واقع، کنار هم بودند، ولی با هم نبودند.

این سخنران مذهبی افزود: طبق آمار سال‌های قبل، میانگین زمان مصاحبت افراد در کشور با یکدیگر 20 دقیقه است که این عدد در برخی از خانواده‌ها کمتر و در عده‌ای دیگر، بیشتر است و شامل صحبت کردن، کنار هم بودن، بگو و بخند و... می‌شود و در حقیقت، شیطان به دنبال تنهایی افراد است و این نقشه را برای مومنان هم عملی می‌کند و به همین دلیل، در توصیه‌های دینی و روایت‌ها گفته شده است که با یکدیگر جمع باشید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ