سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروریشناخت است . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 11:59 صبح

در حالی که قبرستان بقیع روزانه در برخی ساعات باز است، امروز هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ساعات ورود به این مکان مقدس که محل تدفین مادر سادات است، کاهش یافت.

بقیع، امروز غریب‌تر شد+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، قبر حضرت زهرا سلام الله علیها بی‌نشان است، اما بر اساس روایات پیکر مطهر مادر سادات در مدینه منوره و در قبرستان بقیع مدفون شده است.

امروز 26 آذر هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مدینه همچنان غریب است و قبرستان بقیع زائری ندارد. مأموران سعودی هم در قسمت‌هایی از بقیع حضور دارند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 11:58 صبح

یک متخصص تاریخ اسلام ضمن تایید نقش تسهیل‌کننده انصار در فراموشی وصیت پیامبر و معرفی امیرالمومنین به‌عنوان جانشین خود، زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و ریشه‌های به جامانده از زندگی جاهلی را مهمترین عامل در پذیرش نتیجه سقیفه و بیعت با خلیفه اول می‌داند.

وقتی قریش زیر بار نرفت نبوت و امامت در بنی‌هاشم جمع شود

خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه ـ مرتضی ماکنالی: مساله جانشینی پیامبر(ص) یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ اسلام است، به‌طوری که این مساله موجب شکل‌گیری مذاهب و اندیشه‌های متکثر در جهان اسلام شد.

باتوجه به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، درباره وقایع آن مقطع مهم تاریخی با خانم فهیمه فرهمند‌پور استاد تاریخ اسلام دانشگاه تهران به گفت‌وگو پرداختیم که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید: ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 11:57 صبح

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با 12 کتاب درباره ایشان از مؤسسه بوستان کتاب آشنا شوید.

12 کتابی که یک ناشر درباره حضرت فاطمه(س) منتشر کرده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، به مناسبت ایام فاطمیه، مؤسسه بوستان کتاب به معرفی 12 اثر درباره معرفی سیره و سبک زندگی، مقامات و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) و خطبه فدکیه آن حضرت پرداخته است.

کتاب «فاطمه (س) چشمه جوشان هستی»

این کتاب، اثر احمد زمانی بوده که در 494 صفحه منتشر شده است. کتاب حاضر، زندگی درس آموز و الگوی همه زنان جهان را در پنج بخش بررسی کرده است: نیمه اول عمر پربرکت فاطمه(س) در مکه مکرمه، والاترین الگوی زنان جهان، جلوه‌های عصمت و هدایت‌گری در سیره حضرت فاطمه (س)، وصایا و حوادث روزهای پایانی عمر صدیقه طاهره (س)، یاران خاص و مرام نامه حضرت فاطمه(س). ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:45 صبح

«کتاب هنر اقناع» نوشته  مجتبی تمدنی کتابی است که به مسیر حیات پربرکت اهل‌بیت (ع) توجه کرده و با سبکی خاص و بدیع به سیره  فرهنگی و اجتماعی ایشان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، در ارتباط با جنگ نرم و عملیات روانی کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته شده است؛ با این وجود نمی‌توان به‌طور کامل از آموزه‌های غربی و شرقی در این حوزه استفاده کرد. «کتاب هنر اقناع» نوشته  مجتبی تمدنی از کتاب‌های ارزشمندی است که در این زمینه به مسیر حیات پربرکت اهل‌بیت (ع) توجه کرده و با سبکی خاص و بدیع به سیره  فرهنگی و اجتماعی ایشان پرداخته است.

 به‌طور کلی، قدرت سخت و قدرت نرم، دو موضوع اصلی و مهم در عرصه  بین‌المللی است. اما مهم‌تر از قدرت سخت، برخورداری از قدرت نرم است. کتاب هنر اقناع به کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی و ضد عملیات روانی با هدف مدیریت افکار عمومی در سیره? اهل‌بیت (ع) پرداخته است و به اهمیت هنر اقناع یا به فرموده? مقام معظم رهبری با عنوان جهاد تبیین در جامعه? امروزی می‌پردازد.

 مجتبی تمدنی کتاب هنر اقناع را به سه ویژگی آراسته است که باعث شده از کتاب‌های دیگر متمایز شود.

 

ویژگی اول: با مطالعه? کتاب حاضر می‌توان تقابل جبهه? حق و باطل را به‌طور ملموس مشاهده کرد.

ویژگی دوم: کتاب حاضر تئوری محض نیست و جنبه? کاربردی عملیاتی نیز دارد.

ویژگی سوم: اتفاقات و حادثه‌های تاریخی در حیات معصومین خلط نشده‌اند و تطور تاریخی آنها حفظ شده است.

 انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل عهده‌دار چاپ و نشر کتاب «هنر اقناع: مدیریت افکار عمومی در سیره? اهل‌بیت (ع) با کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی و ضد عملیات روانی» شده است و این کتاب را در اختیار خوانندگان قرار داده است

 


شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:44 صبح
«دُشمنِ خدا» به تئاتر شهر رسید

نمایش «دُشمنِ خدا» به کارگردانی مجید ‌عراقی، در دور دوم اجرا به سالن قشقایی تئاتر شهر رسید. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید ‌عراقی که دور اول اجرای خود را در عمارت نوفل‌لوشاتو با استقبال و حضور علاقه‌مندان گذرانده بود، از 28 آذر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. 

علی ‌غریب، مجید ‌عراقی، سیده‌اسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد ‌فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:41 صبح

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان از دبیرکل و شورای امنیت خواست که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در خصوص حمله تروریستی به کلانتری راسک نوشت: با تأسف عمیق توجه دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت را به یک حمله تروریستی غم انگیز دیگر که در ساعات اولیه روز جمعه، 15 دسامبر 2023 در ایران انجام شد، جلب می‌کنم.

وی افزود: جنایت فجیعی که کلانتری راسک در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار داد منجر به شهادت دلخراش 11 مامور پلیس ایران و مجروح شدن 8 نفر دیگر شد. در پی این اقدام مذموم، گروهک تروریستی «جیش العدل» مسئولیت حمله به مقر فرماندهی پلیس در راسک را بر عهده گرفت.

ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات منفور و وحشیانه تروریستی را به شدت محکوم می‌کند و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولین آن تاکید می‌کند.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین نوشت: جمهوری اسلامی ایران فوراً از دبیرکل و شورای امنیت می‌خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند. 

وی افزود: این درخواست با موضع ثابت و روشن دبیرکل و همچنین رویه ثابت شده شورای امنیت که به طور مداوم از طریق قطعنامه‌ها تروریسم را به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی به رسمیت شناخته و مجدداً تأیید کرده است، همسو است.

ایروانی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ثابت قدم است.

 


شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:40 صبح
سرگذشت عجیب شاهنامه!

فرزاد قائمی شاهنامه را متنی فراملی می‌خواند و به کارکرد هویتی آن در میان ایرانیان و دیگر کشورها اشاره می‌کند. او معتقد است توده‌های مردم در سده‌های پیشین برخوردی با شاهنامه نداشتند اما به صورت شفاهی با آن زندگی می‌کردند و امروزه لازم است شاهنامه به زندگی مردمان امروزی برگردد. او همچنین اهدای شاهنامه به خانواده‌های تاجیک را امری تبلیغی می‌خواند که اثر فرهنگی ندارد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:33 عصر

کتاب «جام زهر» نوشته ثریا منصور بیگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «جام زهر» نوشته ثریا منصور بیگی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب دربرگیرنده زندگینامه داستانی شهید کشتی گیر اصغر امن زاده است که با همکاری فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.

کتاب «جام زهر» به روایت مادری پیش می‌رود که از بدو تولد فرزندش، خودش را به هر آب و آتشی می‌زند تا بتوانند ولو با تحمل درد و رنج‌های زیاد، پسرش اصغر را طوری مورد حمایت خودش قرار بدهد تا بتواند آینده روشنی را برای او رقم بزند. پسری که زیر پر و بال مادر و پدری شریف، تبدیل به جوانی می‌شود که در بین فامیل وآشنا اسوه ادب و اخلاق است.
پدر اصغر که بارها در مسابقات کشتی داخلی و خارجی توانسته بود مدال قهرمانی را از آن خود کند، بعد از مدتی مربی باشگاه کشتی گیری می‌شود و اصغر را از همان سن کم وارد ورزش کشتی می‌کند. اصغر هم نه به صورت حرفه‌ای بلکه به خاطر علاقه‌ای که به کشتی دارد، غروب‌ها همراه پدر و برادرش به باشگاه رفته و تمرین می‌کند.

«جام زهر» به بازار آمد +‌عکس

اصغر تمام مراحل تحصیلی اش را با موفقیت پشت سر می‌گذارد و با تلاش زیاد و حمایت‌های بی دریغ مادرش می‌تواند در دانشگاه و در رشته زبان انگلیسی قبول بشود. از آنجایی که اصغر از همان کودکی به رشته پزشکی علاقه داشته، ضمن ثبت نام در دانشکده زبان واقع در شهرری، به مادرش قول می‌دهد که در طول سال تحصیلی علاوه بر پشت سرگذراندن رشته تحصیلی که در آن قبول شده است، خودش را برای کنکور سال آینده آماده کند و بتواند به رؤیای دیرینه اش جامه عمل بپوشاند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:31 عصر

وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سوریه و مناسبات قدرت و ثروت را در آن روز بهتر و بیشتر متوجه شدم. تقریباً می‌شد نتیجه گرفت که امنیت و صنعت و ثروت، بین علوی‌ها، اهل تسنن و مسیحی‌ها تقسیم شده است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب ستاره‌های بلوچ را محمد محمودی نورآبادی بر اساس خاطرات روحانی مدافع حرم، عباس نارویی از حضور نبویون در نبرد سوریه نوشته است. این کتاب را انتشارات خط مقدم منتشر کرده است.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از یکی از بخش‌های این کتاب است.

توصیف عباس نارویی از «سردار ابوباقر»

*تَلِ شُغَیب

صبح ششمین روز از حضورمان در مریمین در حالی که گردان قرار بود از آنجا به روستای حمیدیه ستون کشی کند، همان بعد از نماز مهیای سفر به مقصد تقریباً نامعلومی شدم که فرمانده خوش اخلاق و همیشه خندان نبویون امر کرده بود. راننده و همه کاره‌ی تدارکات همچنان محمد دُرگوشی بود؛ جوان گرم و پرانگیزه‌ی هرمزگانی که خستگی نمی‌شناخت. ماشین غذا هم یک دستگاه کامیون سفید ایسوزو بود که به آن «آنتر» می‌گفتند. محمد نشست پشت فرمان من و یک نفر تأمین هم کنارش نشسته بودیم. بین راه محمد به من گفت باید به تل شغیب برویم. این نام تازه به گوشم می‌خورد. محمد اما چون در آن مسیرها در رفت و آمد بود، با این نام‌ها آشنایی خوبی داشت. برایم از تل شعیب گفت که روستایی در همان منطقه‌ی جنوب حلب است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:42 عصر

تمامی خدمات ارتباطی و اینترنت در نوار غزه به دلیل قطع شدن مسیرهای اصلی، به طور کامل قطع شده است.

اینترنت و خطوط ارتباطی غزه کاملا قطع شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت ارتباطات فلسطین خبر داد که تمامی خدمات ارتباطی و اینترنت در نوار غزه به دلیل قطع شدن مسیرهای اصلی، به طور کامل قطع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز در سخنانی گفته بود که «70 درصد از قربانیان حملات صهیونیست‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند».

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته از آغاز حمله زمینی ارتش به خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.  ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ