سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منفورترین مردم نزد خداوند، فقیر متکبّر وپیر زناکار و دانشمند بد کار است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:20 صبح

روز قدس امسال به نمادی باشکوه از حضور میلیون‌ها ایرانی برای حمایت آرمانی از مبارزه مجاهدان فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها و دمیدن روح امید برای فروپاشی رژیم موقت اسرائیل تبدیل شد.

از قدر تا قدس| قیام ایران با تمسک بر قرآن/ «قدس در آستانه آزادی» است

به گزارش خبرگزاری فارس، اقشار مختلف مردم سراسر کشور به سیاق هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس، با شور و اشتیاق به خیابان‌ها آمدند تا یک بار دیگر نشان دهند که آرمان‌ قدس همچنان در اولویت نخست مسلمانان سراسر جهان است و دیری نخواهد پایید که این خیزش، به نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

یوم الله قدس سال جاری در طلیعه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان و در حالی برگزاری شد که حامیان قدس شریف، شب گذشته را در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها به شب زنده‌داری پرداخته بودند.  ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:15 صبح

مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) گفت: به امیرالمؤمنین قسم در قیامت حتماً یقه کسانی که نیامدند فلسفه و ضرورت حجاب و حیا را به جوانان بگویند، می‌گیریم، زیرا بسیاری‌ از این جوانان نمی‌دانند. مهدی سلحشور: قیامت یقه مسببان بی‌حجابی‌ها را خواهیم گرفت+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مهدی سلحشور مداح اهل بیت (ع) در مراسم مناجات‌خوانی هیأت فاطمیون قم اظهار داشت: ما خیلی نگرانیم، خیلی غصه داریم که یک عده‌ای از دخترها و پسرها بخاطر کم‌کاری ما، در جمع ما و در خیمه امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیستند.

در قیامت یقه آن افرادی را می‌گیریم که کم‌کاری کردند

وی افزود: خدا رحمت کند جواد محمدی را که همیشه می‌گفت من یقه بی‌حجاب‌ها و کسانی را که حرمت نگه نمی‌دارند، می‌گیرم. امروز من می‌گویم به امیرالمؤمنین قسم در قیامت حتماً یقه کسانی را که نیامدن از فلسفه و ضرورت حجاب و حیا به این جوانان بگویند، خواهیم گرفت. بسیاری‌ از این جوانان نمی‌دانند. بگذریم از دشمنی که کمر به آسیب زدن به این نظام بسته با او باید برخورد محکم و قانونی کرد اما اگر قیامت بنا باشد یقه کسی را بگیریم، یقه آن افرادی را می‌گیریم که کم‌کاری کردند. ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:6 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا، در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم و از آنچه تو را بیازارد به تو پناه می آورم و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

ماه رمضان

 


جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:14 صبح
شب قدر 23 رمضان چه اعمالی توصیه شده است؟

امشب سومین شب از لیالی مبارکه قدر است. مرحوم محدث قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال این شب مبارک مطالبی را نقل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امشب شب بیست و سوم ماه رمضان المبارک و سومین شب از لیالی مبارکه قدر است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال این شب مطالبی را نقل کرده است:

این شب از دو شب قدر گذشته برتر است و از روایات بسیار استفاده می‌شود که شب قدر همین شب است و این شب، شبِ «جهنی» است یعنی شبی است که دعاها در آن اجابت می‌شود و در این شب تمام کارها بر پایه حکمت الهی مقدّر می‌گردد و برای این شب غیر از اعمالی که با «دو شب قدر گذشته» مشترک است، چند عمل دیگر است:

اوّل

خواندن سوره «عنکبوت» و «روم» که امام صادق (علیه‌السلام) سوگند یاد کرد که خواننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت خواهد بود. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:12 صبح

امام راحل، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.

امام خمینی: روز قدس یک روز جهانی است و تنها به قدس اختصاص ندارد/ روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است

 

قدس، قبله نخستین مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و موطن هزاران آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان اولین سالهای اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد. ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:9 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

ترجمه دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

خدایا بشوی مرا در این ماه از گناه وپاکم نما در آن از عیب ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکاری دلها ای چشم پوش لغزشهای گناهکاران. ( مفاتیح الجنان )

 روز بیست و سوم ماه رمضان

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:31 صبح

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ، وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ.

خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی ات موفقم بدار، و در میان بهشت هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان.

 

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:30 صبح
هیچ‌کس پای فیلمنامه امام علی(ع) را امضاء نکرد؛ جز رهبر انقلاب / داریوش ارجمند در صحنه صفین واقعاً ترسید و مهدی فتحی با مرغابی‌ها منقلب شد + فیلم

تهیه‌کننده سریال امام علی(ع) ناگفته‌هایی را از ساخت این مجموعه تلویزیونی مطرح کرد که در میانِ آنها امضایِ رهبر انقلاب پایِ فیلمنامه سریال، ماجرای منقلب شدن بازیگران و سختی‌های ساختِ این مجموعه قابل توجه بود.

خبرگزاری تسنیم- مجتبی برزگر: درباره سریال امام علی(ع) روایت‌ها و ناگفته‌های زیادی مطرح شده؛ سریالی که سال 1375 برای اولین بار روی آنتن رفت و تبدیل به یکی از مجموعه‌های پرطرفدار تاریخ تلویزیون شد. این سریال بارها بازپخش شده است، اما چرا این سریال آن‌قدر ماندگار شده سئوالی است که برای رسیدن به پاسخ آن شاید هنوز زمان لازم داریم ؟

به‌هرحال در گفت‌وگو‌های مختلف بازیگران و سازندگان این سریال بارها این سؤال را پاسخ داده‌اند که اول از همه فیلمنامه جذاب داود میرباقری عامل موفقیت این سریال است یا اینکه زبان دیالوگ‌های سریال امام علی(ع) براساس تاریخ بیهقی نوشته شده و دیالوگ‌هایی که در عین همه فهم بودن، دارای وزن، صلابت کلام و معنای خاص، بسیار فاخر بوده که توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

این درحالی است که در عین حال دیالوگ‌های سریال، شبیه عمده آثار تاریخی که ثقیل حرف می‌زنند و مخاطب عام از آن سر در نمی‌آورد، نیست. یکی دیگر از عوامل موفقیت سریال حتماً شخصیت‌پردازی بازیگران کاربلد این مجموعه تلویزیونی است که عاملی بوده تا در ادوار مختلف بازهم سریالی پرمخاطب شناخته شود و گروهی براین باورند شخصیت‌هایی که در سریال امام علی(ع) در حد تیپ نماندند و شخصیت‌ها همه شناسنامه دارند.

البته فراموش نکنیم که حتی اگر بیننده‌ای درباره کسانی مثل ابوذر غفاری، مالک اشتر و دیگر یاران امام علی(ع) و نیز اردوگاه قطب شرّ مطالعه نداشته باشد به واسطه تطبیق صحیح و درست دیالوگ‌ها و روایت داستان با تاریخ با دیدن سریال پی به موقعیت هر شخصیت می‌برد و از سوی دیگر با برجسته کردن شخصیتی مثل قطام و ولید دایره اطلاعات بیننده‌ها را بالا برد.

در قدرت شخصیت‌پردازی سریال همین مقدار کافی است که بدانیم ابوذر غفاری تنها در یک اپیزود حضور داشت، اما تصویرش چنان استوار و قوی است که در حافظه‌ها حک شده است و مخاطبان براین باورند که کنار همه این رموز موفقیت، بازیگران خوب سریال است که همه در جایگاه خودشان درخشیدند.

هرچند نباید فراموش کنیم کنار انتخاب درست نقش مالک اشتر (داریوش ارجمند) که این قهرمان تاریخی را بسیار خوب به مخاطب نشان می‌دهد و شخصیت‌پردازی و ایفای نقش را دچار افراط و تفریط نمی‌کند، در عین حال بازیگران نقش‌های قطام، ولید، معاویه و خصوصاً عمر و عاص بسیار درخشیدند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 1:59 صبح

شب قدر، فرصتی برای بخشیدن و بخشیده شدن

شب‌های قدر به احترام نزول قرآن یکی از شبی است که تقدیر یکساله در آن رقم می‌خورد و بهترین فرصت برای بخشیده شدن و طلب مغفرت است.

شب قدربه گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، هر چند اوصاف کمالیه خدای متعال گویای این است که در‌های لطف و رحمت و بخشش او همواره به روی بندگان فراری و خطاکار گشوده بوده و همیشه خدای متعال منتظر بازگشت بند‌های خود می‌باشد، ولی با این وجود این رحمت واسعه الهی و این انتظار همراه با اشتیاق خدای متعال در ایام خاصی از سال رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. رنگ و بویی که فرصت استثنایی و ویژه‌ای را در پیش روی بندگان خطاکار و نادم قرار می‌دهد.
گویی در این ایام خاص از سال خدای متعال دوست دارد برای بندگان فراری خود حسابی دگر باز کند و با آغوشی متفاوت پذیرای بندگانش باشد. ماه مبارک رمضان، این ماه خدا، فرصت استثنایی برای عبد خطاکار و فراری است. پس چه منزلگاهی بهتر از منزلگاه خدا برای این عبد فراری وجود دارد: «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ ? إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ؛ [1] پس به‌سوی خدا بگریزید، که من از سوی او برای شما بیم‌دهنده‌ای آشکارم!» ادامه مطلب...
چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 1:57 صبح

مراسم شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، باحضور مردم در بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به ارائه خدمات در این سه شب ؛ افزود: مراسم شب‌های قدر بصورت مردمی و با همکاری هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی گلزار شهدا برگزار خواهد شد.
جواد تاجیک درباره برنامه هیئت‌ها در لیالی قدر گفت: تلاوت قرآن، زیارت عاشورا، دعای جوشن کبیر، سخنرانی، روایت گری و بر سر گرفتن قرآن با حضور سخنرانان و مداحان، از جمله برنامه‌های شب‌های قدر در قطعات گلزار شهداست.
به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا ؛ با ساماندهی صورت گرفته ، برای توزیع زمان حضور زائران و کاهش ترافیک ؛ مراسم احیاء هیئت‌ها در دو بازه زمانی ( 21 تا 24 و از 24 تا 3 بامداد) برگزار می شود.

وی از خدمت رسانی دستگاه‌های دیگر به مردم در این شب‌ها خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، آتش نشانی و دیگر دستگاه‌ها برای خدمت رسانی به مردم در این شب‌ها انجام شده است.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ