سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 103 فروردین 10 , ساعت 3:7 صبح

شبهای قدر را قدر بدانیم...
شب های قدر میعادگاه عاشقانه‌ای است که پروردگار برای مهرورزی و رحمتی دوباره با بندگانش مقرر داشته تا به واسطه بهانه‌ای توبه‌پذیر گنه‌کاران شود و قلم عفو بر تاریکی وجودمان بکشد.

رمضان در ایستگاه قدر، تمام قد به حرمت این میهمانی و میزبانی زیبای عارفانه معبود با بندگانش می‌ایستد تا شاهد گذشت و مرحمتی بی‌بدیل از جانب پروردگار بر بندگان باشد.
امشب دعا و خلوت با خداوند، رایحه خوشبوی بهشت را به مشام می‌رساند چرا که شب قدر، به مثابه‌ی نهر نوری است که در زلال پر برکت آن، جان مؤمنان از گناه تطهیر می‌شود. ادامه مطلب...

چهارشنبه 103 فروردین 8 , ساعت 5:22 عصر

خدا رو شکر داخل مسجد نشدم....!!
یکی از سالهای ایام تبلیغ که ماه رمضون اواسط تابستان بود، و در یکی از شهرهای کویری برای تبلیغ رفته بودم.
شب قبلش به خاطر مریضی بچه، و خستگی و کم خوابی داشتم خیلی حالم مناسب رفتن به مسجد نبود و از طرفی چاره ای هم نبود مردم منتظر بودند.
خلاصه با هزار مشقت نزدیکای ظهر آماده شدم برای مسجد رفتن.
اونروز دمای هوا خیلی گرم و بالای پنجاه درجه بود. به خاطر دیر نرسیدن و عجله ای که داشتم سریع وضو گرفتم و آماده شدم و سوار موتور و رفتم برای مسجد.
تو مسیر دیدم مردم یه نگاه عاقل اندر سفیه بهم میندازن و با تعجب نگاهم میکنن.
خیلی اعتنایی نکردم و با خودم میگفتم شاید به خاطر سرعت زیاد و عجله ای که در رانندگی دارم باشه.
خلاصه نزدیک کوچه مسجد که شدم دیدم یکی از مأمومین نگاه خنده داری کرد و گفت آشیخ عمامه رو کجا گذاشتی.؟ عمامه نداری امروز....!!
تازه متوجه شدم عمامه روی سرم نیست و دلیل نگاه‌های معنا دار مردم  رو متوجه شدم.
اون روز خدا رو شکر کردم که قبل از رسیدن به مسجد و دیده‌شدن توسط نمازگزارن متوجه نگذاشتن عمامه بر سرم شدم و بلافاصله برگشتم و خلاصه ختم به خیر شد.
#خاطره_نویسی
#ماه_رمضان


سه شنبه 103 فروردین 7 , ساعت 11:38 عصر

امشب سال سوم هجرت را در تقویم مجسم می‌کند. همان سالی که در نیمه رمضانش ماهی از بنی هاشم طلوع کرد تا خانه امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه(س) را میزبان قدوم مولود مبارکی به نام حسن(ع) کند. مولودی که سبط اکبر پیامبر اکرم مو(ص) باشد و مدینه را غرق نور وجودش کند.
امشب حسن(ع) می‌آید تا کرامت معنای دیگری به خود بگیرد و کریم بودن به تجسم عینی و حقیقی برسد.
وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را نا امید برنمی‌گردانید؟ فرمودند: «من هم سائل درگاه خداوند هستم و می‌خواهم که خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 1:1 صبح
از سال ‏های اولیه حفر چاه نفت ایران، چشم طمع بیگانگان به دنبال استثمار منابع زیرزمینی کشور بوده و آنان در هر فرصتی به گرفتن امتیاز‌های گوناگون نفتی اقدام می‏کردند. پس از لغو امتیاز نفتی دارسی بین ایران و انگلستان، قرارداد الحاقی گس - گلشاییان به منظور کشف و استخراج نفت توسط شرکت‏های نفتی انگلیسی منعقد گردید. این قرارداد را جهت تصویب به مجلس بردند که با مخالفت عده‏ای از نمایندگان مجلس و علماء به ویژه آیت‏ اللَّه کاشانی و مردم روبرو شد. پافشاری‏ های سپهبد رزم‏آرا نخست وزیر پهلوی، این لایحه را بار دیگر به مجلس برد و او که تصویب آن را مشکل یافت، قصد کودتا کرد.  اما یک روز قبل از اجرای کودتا، توسط خلیل طهماسبی از گروه فداییان اسلام ترور شد. به دستور آیت‏ اللَّه کاشانی مردم به این قرارداد اعتراض کرده و خواهان ملی شدن نفت ایران شدند. سرانجام با به وجود آمدن آن وضعیت، مجلس به ملی شدن صنعت نفت ایران، رأی مثبت داد و در 29 اسفند 1329 مقرر شد که کلیه عملیات اکتشاف، استخراج و بهره ‏برداری نفت در دست دولت قرار گیرد.

نتیجه تصویری برای ملی شدن صنعت نفت + تابناک
کشف نفت و اهمیت آن

در اواخر قرن نوزدهم با کشف نفت در آمریکا، سوخت دیگری غیر از زغال‌سنگ در اختیار مردم قرار گرفت. از همان ابتدا دانشمندان درصدد استفاده بیشتر از این مادّه حیاتی بر آمدند. نفت بر زغال‌سنگ برتری‌هایی داشت، مثل: ارزانی قیمت، سهولت در ذخیره‌سازی، پاکیزگی بیشتر از زغال‌سنگ و از همه مهمتر قدرت حرارت بیشتر نفت. این مزایا باعث برتری زغال‌سنگ در جهان شد و کم‌کم متوجه شدند که نفت، سوخت آینده و سرچشمه نیروی بزرگی است که باید آن را به دست آورد. در آغاز قرن بیستم، اهمیت نفت که همراه اختراعات و اکتشافات بود، بیشتر آشکار شد و به همین سبب، کشور‌های نفت‌خیز نیز اهمیت پیدا کردند که از جمله این کشورها، ایران بود.
یکی از نویسندگان انگلیسی در این باره می‌نویسد: «روز 26 مه 1908م که چاه به عمق 1180 پا رسیده بود، نفت فوران کرد و متجاوز از 50 پا از دستگاه حفاری بالا زد؛ به این ترتیب، صنعتی آغاز شد که طی دو جنگ، نیروی دریایی انگلستان را نجات داد؛ ولی برای ایران زحمتی ایجاد کرد که از مجموع مزاحمت‌های دول بیشتر بود.»

 
ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:59 صبح

 

نگاهی به فلسفه عید نوروز در ایران

عید نوروز یکی از جشن‌های مشهور ایران باستان است که مردم ایران با فرا رسیدن سال نو آن را برگزار می‌کنند و این عید را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

یکی از جشن‌های ایران باستان که بعد از گذشت سال‌ها، مردم هنوز آن را هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌کنند، عید نوروز است. عید نوروز با شروع سال نو همراه است و افراد در این ایام، رسوم مختلفی را دنبال می‌کنند و سال جدید را به یکدیگر تبریک می‌گویند. با ما همراه باشید تا بررسی دقیق‌تری از این جشن که پیشینه‌ای سه هزار ساله دارد داشته باشیم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:57 صبح
چه زمانی رحمت الهی شامل حال ما می‌شود؟

در بیان قرآن، رحمت الهی پیامد و نتیجه عمل به تکلیف و اطاعت از خداست. رحمت خدا آن وقتی است که یک ملتی به مسئولیتش عمل کند. خدا وقتی به مردمی رحم می‌کند که او را اطاعت کنند و تکالیف خود را انجام بدهند.

به گزاش ایسنا، فاطمه ولی‌پور در یادداشتی می‌نویسد: نباید انتظار داشته باشیم که با گناه از جمله عمل نکردن به واجبات، تعهدات و تکالیف، رحمت خداوند شامل حال ما شود هر چند خداوند حتی به ذره‌ای از اعمال نیک انسان پاداش می‌دهد. انسان همیشه به رحمت خداوند امیدوار است اما اگر این امیدواری را با گام برداشتن در راه درست ترکیب کند رحمت خداوند بی‌انتها خواهد بود. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:56 صبح
آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت

در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد.

به گزارش ایسنا، در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد و بازدید کنندگان نیز نظرات خودشان را درباره این نمایشگاه ابراز کردند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:51 صبح

به گزارش مشرق، عماد، کاربر فضای مجازی، در توئیتر خود نوشت:

لازم است بدانید خالق [هشتگ] ماسلیطه‌ایم خانم بنت الهدی هاشمی خواهر سعیده هاشمی (bbc فارسی) است که یک دهه قبل متهم به سرشبکه‌ی تولید محتوا برای این تلویزیون معاند در داخل کشور بود و در همین رابطه نیز با وی برخورد قضایی صورت گرفت.

حال چرا سرکار بازهم سویچ کرده به نقش سابق، الله اعلم..؟

راه اندازِ هشتگ ماسلیطه‌ایم کیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:49 صبح
کتاب‌ بیست و هفت روز و یک لبخند - کراپ‌شده

گردن کج می‌کنم. پدر کمی آنطرف‌تر از ما تکیه داده به ستون. زانوها را بغل گرفته و به جایی نا معلوم خیره شده است. مادر رد نگاهم را می‌گیرد. روزی که خبر شهادت بابکم رو آوردن، باباش رفته بود استخر... ر.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «بیست و هفت روز و یک لبخند» را فاطمه رهبر بر اساس زندگی شهید مدافع حرم، بابک نوری‌هریس نوشته است و توسط انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:47 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْاُصُولِ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ».
خدایا روزه‌ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر آن را می‌پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، در حالی‌که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ