سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان خردمند در پس دل اوست ، و دل نادان پس زبان او . [ و این از معنیهاى شگفت و شریف است و مقصود امام ( ع ) این است که : خردمند زبان خود را رها نکند تا که با دل خویش مشورت کند و با اندیشه خود رأى زند ، و نادان را آنچه بر زبان آید و گفته‏اى که بدان دهان گشاید ، بر اندیشیدن و رأى درست را بیرون کشیدن سبقت گیرد . پس چنان است که گویى زبان خردمند پیرو دل اوست و دل نادان پیرو زبان او . ] [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 99 مهر 29 , ساعت 8:57 عصر

گاهی پیش می  آید که ما نسبت به امور معنوی رغبت کمتری پیدا می کنیم و گاهی هم برعکس بیش از سایر اوقات به امور معنوی تمایل پیدا داریم.  به نظر بنده نیاز به تقویت روح و قلب لازم است که این نیاز معنوی سر جاش تامین شه و از روح و قلب انسان منبع اصلی برای انجام هر گونه عمل عبادی ومعنوی میباشد نیاز به تقویت است هن گامی گه نماز تمام میشئد در پایان به نقل از سید هاشم حداد که بیشتر او قات به سجده مشغول بود   به ذکر یو نسیه وذکر( یا الله یا اله یا رب) در سجده مبادرت داشت و برای  تقویت رو ح و قلب موثر بود.


سه شنبه 99 مهر 29 , ساعت 8:39 عصر

  

فضیلت : این ماه مانند نامش بهار ماه های دوازده گانه است؛
چون ولادت رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم در این ماه اتّفاق افتاده است ...
( المراقبات . ص 71 ) .
وقایع :
شب اوّل ربیع الأوّل سال 13 بعثت ؛
هجرت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم از مکّه به مدینه وجان فشانی امام امیرالمؤمنین علیه السّلام و خوابیدن در بستر ایشان برای حفظ جان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم
8 ربیع الأوّل سال 260 ه.ق ؛ 
شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام در سنّ 28 سالگی
و آغاز امامت و ولایت و خلافت حضرت بقیه الله الأعظم عجّل الله تعالی فرجه الشّریف از لحظه ی شهادت امام حسن عسکری علیه السّلام .
9 ربیع الأوّل ؛
هلاکت غاصب دوم .
10 ربیع الأوّل ؛ 
سالروز ازدواج حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم با حضرت خدیجه علیها السّلام .
14 ربیع الأوّل سال 64 ه.ق ؛
به درک رفتن یزید بن معاویه لعنه الله علیهما
17ربیع الأوّل سال عام الفیل ؛
ولادت با سعادت و با برکت حضرت محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم و در سال 83 ه.ق ولادت با سعادت و با برکت حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام .
روزه ی روز 17ربیع الأوّل بسیار فضیلت دارد و این روز، یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است (مفاتیح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربیع الأّوّل ).

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ