سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای آن که عارفان را با رازگویی طولانی اش، مأنوس ساخت و بر خائفان، لباس دوستی خود پوشاند ! [امام سجّاد علیه السلام]
 
چهارشنبه 102 بهمن 25 , ساعت 7:10 عصر
نیمه شعبان 1402 چند شنبه است + تاریخ جشن شب ولادت امام زمان (عج)

15 شعبان، ولادت امام زمان (عج) یا نیمه شعبان از جمله اعیاد بسیار مهم و پر فضیلت در بین شیعیان است.

به گزارش ایمنا، آخرین امام شیعیان حضرت مهدی (عج) در 15 شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا چشم به جهان گشودند و در حال حاضر در دوران غیبت به سر می‌برند. تاریخ ولادت حضرت مهدی (عج) در تقویم رسمی ایران روز جهانی مستضعفان نام گرفته و تعطیل رسمی است. نیمه شعبان یکی از برترین شب‌ها و اعیاد شیعیان است که با پختن نذری، چراغانی کردن معابر و اماکن، پخش شیرینی و شربت این شب را گرامی می‌دارند.

ادامه مطلب...
چهارشنبه 102 بهمن 25 , ساعت 7:8 عصر

روز 22 بهمن, 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی, وقایع 22 بهمن

22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی

22 بهمن؛ روز پیروزی انقلاب اسلامی

در روز 22 بهمن 1357، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی 2500 ساله و ظلم و استبداد بیش از 50 ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد. ادامه مطلب...
چهارشنبه 102 بهمن 25 , ساعت 7:6 عصر

کلیات

اعیاد شعبانیه به مجموعه ولادت‌های امام حسین (ع) (روز سوم)، حضرت ابوالفضل (ع) (روز چهارم)، امام سجاد (ع) (روز پنجم) و میلاد فرخنده امام زمان (عج) (روز نیمه شعبان) گفته می‌شود که در ماه شعبان قرار گرفته است.

ماه شعبان یکی از ماه‌های پر خیروبرکت است و اعیاد بسیار فرخنده‌ای در آن قرار دارد. از جمله مناسبت‌های این ماه می‌توان به ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و میلاد امام زمان (عج) اشاره کرد که باعث شده در طول ماه شعبان مسلمانان سراسر در شادی و شور به سر ببرند و به اعیاد شعبانیه مشهور گردند.

  ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 بهمن 25 , ساعت 7:5 عصر

درباره روز مبعث پیامبر

روز مبعثروز مبعث

بعثت یعنی انتخاب شدن، به همین علت می گوییم که حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شدند.

مبعث به روزی می گویند که حضرت محمد (ص) در 27 رجب سال 13 پیش از هجرت ( یعنی زمانی که پیامبر (ص) در مکه بودند و هنوز به مدینه نرفته بودند) در مکه برای پیامبری مردم انتخاب شدند.

حضرت محمد (ص) آخرین پیامبری بود که از طرف خداوند انتخاب شد و بعد از او دیگر هیچ پیامبری نیامده است. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 بهمن 15 , ساعت 10:38 عصر

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به سخن سرکارخانم مومن یکی از مدیران کل معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت‌: بحث اصلی در جنین اهدایی نسب است که به واسطه نسب خیلی از مباحثی که به آن گره خورده‌اند درگیر می‌شود پس باید نسب به خوبی بررسی شود.

محمدمهدی عزیزاللهی? عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، محمدمهدی عزیزاللهی? عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه قم، در دومین نشست همایش «بررسی اخلاقی،‌ فقهی و حقوقی درمان ناباروری» که امروز 15 بهمن ماه به همت جهاد دانشگاهی قم، در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم راجع به بحث محرمیت در موضوع جنین اهدایی صحبت کنیم ابتدا باید دید که اصلاً محرمیت چه معنایی دارد؟ چرا که محرمیت در نگاه عام صرفاً معنایی اخلاقی دارد در حالی که در فقه اینگونه نیست. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 بهمن 15 , ساعت 10:37 عصر

حسین ریگی با بیان اینکه «میرو» فیلمی مادرانه است، گفت: قطعاً مادران این سرزمین، آموزگاران فرزندان هستند که زمان طولانی‌ را با آن‌ها سپری می‌کنند.

«میرو» فیلمی مادرانه است

به گزارش خبرنگار ایکنا، در حاشیه برگزاری چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «میرو» در خانه جشنواره امشب 15 بهمن برگزار شد.

در این مراسم حسین ریگی، کارگردان، پیمان شیرخانی، نویسنده، سعید الهی، تهیه‌کننده، سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، ایوب افشار و مهدی دین‌محمدپور، بازیگران حضور داشتند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 بهمن 9 , ساعت 11:41 صبح
سایه شوم دلالان بالای سر جانبازان مشمول دریافت خودرو وارداتی+عکس

سختی‌های زندگی جانبازان مشمول دریافت خودروی وارداتی موجب شده است بعضاً تصمیم بگیرند امتیاز خود را بفروشند تا با پول آن بتوانند چاله‌های زندگی را پر کنند، اینجاست که سر و کله دلال‌ها پیدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بالاخره با نزدیک شدن به ماه‌های پایان سال و با پیگیری‌های فراوان، قانون واردات خودروی جانبازان بالای 50 درصد اجرا شد، قانونی که می‌تواند با شرایط زندگی جانبازان عزیز، خصوصاً جانبازان 70 درصد به بالا بسیار کمک‌کننده و تسهیل‌دهنده امور زندگی‌شان باشد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 بهمن 9 , ساعت 11:40 صبح
برنامه‌های دهه فجر هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تشریح شد

حجت‌الاسلام باباخانی با تشریح برنامه‌های هیأت‌های مذهبی برای دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در آستانه انتخابات ضرورت دارد هیأت‌های مذهبی از تبلیغ و برگزاری جلسات برای جریان و یا گروه سیاسی خاص پرهیز کنند و سراغ مصادیق نروند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به همزمانی دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه رجب و شعبان و نیز در پیش بودن انتخابات و شرایط جهانی، گفت: با توجه به حساسیت های خاص و نیز تهدیدها و مسائل به وجود آمده در این مقطع نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ