سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، اختلاف را می زُداید و الفتْ پدید می آورد. [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:59 صبح

 

نگاهی به فلسفه عید نوروز در ایران

عید نوروز یکی از جشن‌های مشهور ایران باستان است که مردم ایران با فرا رسیدن سال نو آن را برگزار می‌کنند و این عید را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

یکی از جشن‌های ایران باستان که بعد از گذشت سال‌ها، مردم هنوز آن را هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌کنند، عید نوروز است. عید نوروز با شروع سال نو همراه است و افراد در این ایام، رسوم مختلفی را دنبال می‌کنند و سال جدید را به یکدیگر تبریک می‌گویند. با ما همراه باشید تا بررسی دقیق‌تری از این جشن که پیشینه‌ای سه هزار ساله دارد داشته باشیم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:57 صبح
چه زمانی رحمت الهی شامل حال ما می‌شود؟

در بیان قرآن، رحمت الهی پیامد و نتیجه عمل به تکلیف و اطاعت از خداست. رحمت خدا آن وقتی است که یک ملتی به مسئولیتش عمل کند. خدا وقتی به مردمی رحم می‌کند که او را اطاعت کنند و تکالیف خود را انجام بدهند.

به گزاش ایسنا، فاطمه ولی‌پور در یادداشتی می‌نویسد: نباید انتظار داشته باشیم که با گناه از جمله عمل نکردن به واجبات، تعهدات و تکالیف، رحمت خداوند شامل حال ما شود هر چند خداوند حتی به ذره‌ای از اعمال نیک انسان پاداش می‌دهد. انسان همیشه به رحمت خداوند امیدوار است اما اگر این امیدواری را با گام برداشتن در راه درست ترکیب کند رحمت خداوند بی‌انتها خواهد بود. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اسفند 29 , ساعت 12:56 صبح
آنچه در «نمایشگاه روایت خدمت» گذشت

در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد.

به گزارش ایسنا، در راستای گرامیداشت هفته شهید،نمایشگاه روایت خدمت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل این بنیاد برگزار و خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید، برای بازدیدکنندگان تشریح شد و بازدید کنندگان نیز نظرات خودشان را درباره این نمایشگاه ابراز کردند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:51 صبح

به گزارش مشرق، عماد، کاربر فضای مجازی، در توئیتر خود نوشت:

لازم است بدانید خالق [هشتگ] ماسلیطه‌ایم خانم بنت الهدی هاشمی خواهر سعیده هاشمی (bbc فارسی) است که یک دهه قبل متهم به سرشبکه‌ی تولید محتوا برای این تلویزیون معاند در داخل کشور بود و در همین رابطه نیز با وی برخورد قضایی صورت گرفت.

حال چرا سرکار بازهم سویچ کرده به نقش سابق، الله اعلم..؟

راه اندازِ هشتگ ماسلیطه‌ایم کیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:49 صبح
کتاب‌ بیست و هفت روز و یک لبخند - کراپ‌شده

گردن کج می‌کنم. پدر کمی آنطرف‌تر از ما تکیه داده به ستون. زانوها را بغل گرفته و به جایی نا معلوم خیره شده است. مادر رد نگاهم را می‌گیرد. روزی که خبر شهادت بابکم رو آوردن، باباش رفته بود استخر... ر.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «بیست و هفت روز و یک لبخند» را فاطمه رهبر بر اساس زندگی شهید مدافع حرم، بابک نوری‌هریس نوشته است و توسط انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:47 صبح


«اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَةِ یَا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ».
خدایا در این ماه با رحمتت فروگیر و توفیق و خود نگهداری نصیبم کن، و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ‌ای مهربان به بندگان با ایمان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:47 صبح


«اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیهِ مِنَ النَّوَافِلِ وَ اَکْرِمْنِی فِیهِ بِاِحْضَارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فِیهِ وَسِیلَتِی اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسَائِلِ یَا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحَاحُ الْمُلِحِّینَ».
خدایا بهره‌ام را در این ماه از مستحبات فراوان کن، و مرا با تحقق درخواست‌ها اکرام فرما، و از میان وسایل وسیله‌ام را به سویت نزدیک کن، ‌ای که پافشاری اصرارورزان مشغولش نسازد.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:47 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ بِالشُّکْرِ وَ الْقَبُولِ عَلَی مَا تَرْضَاهُ وَ یَرْضَاهُ الرَّسُولُ مُحْکَمَةً فُرُوعُهُ بِالْاُصُولِ بِحَقِّ سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ».
خدایا روزه‌ام را در این ماه، بر پایه آنچه تو و پیامبر آن را می‌پسندد مورد سپاس و پذیرش قرار ده، در حالی‌که فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بیت پاکش، و سپاس خدای را پروردگار جهانیان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:46 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً وَ ذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً وَ عَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً وَ عَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً یَا اَسْمَعَ السَّامِعِینَ».
خدایا کوششم را در این ماه مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته، و عیبم را پوشیده قرار ده، ‌ای شنواترین شنوایان.


پنج شنبه 102 اسفند 24 , ساعت 12:46 صبح


«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّاً لِاَوْلِیَائِکَ وَ مُعَادِیا لِاَعْدَائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خَاتَمِ اَنْبِیَائِکَ یَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّینَ».
خدایا مرا در این ماه دلبسته اولیا، و دشمن دشمنانت قرار ده، و آراسته به راه و روش خاتم پیامبرانت گردان، ‌ای نگهدارنده د‌ل‌های پیامبران.


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ