سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو آزمندند که سیر نشوند . آن که علم آموزد ، و آن که مال اندوزد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 بهمن 30 , ساعت 8:15 صبح
17 ربیع الاول/ولادت با سعادت پیامبر اسلام «صلی الله علیه و آله» و امام جعفر صادق«سلام الله علیه»

ولادت پیامبر«صلی الله علیه و آله»
به اتفاق علمای شیعه ،در این روز ، هنگام فجر روز جمعه در مکه معظمه ولادت با سعادت حضرت سیدالانبیاء محمد مصطفی«صلی الله علیه و آله»واقع شده است.ولادت آن حضرت با سلطنت انوشیروان عادل مقارن بود و در آن سال اصحاب فیل هلاک شدند.«تاریخ الموالید:ص5 و مصباح المتهجد:ص733 و تهذیب الاحکام:ج6ص2 و ....»
نام آن حضرت محمد«صلی الله علیه و آله»و کنیه ایشان ابوالقاسم است. نام پدر آن حضرت عبدالله،و نام مادر ایشان آمنه بنت وهب است.«اعلام الوری ج1ص43-45و کشف الغمه ج1 ص15»
در هنگام ولادت ،نوری از پیشانی آن حضرت لامع بود و بوی مشک از ایشان ساطع می گشت.نوری در آن شب از سمت حجاز ساطع شد و در تمام عالم منتشر گردید.تخت پادشاهان سرنگون شد،و همه آنان در ان روز لال بودندو نمی توانستند سخن بگویند.
ملائکه مقرب و ارواح اصفیای پیامبران در هنگام ولادت ان حضرت حضور یافتند، و رضوان خازن بهشت با حوریان نازل شدند،و ابریقهاو تشت از طلا و نقره و زمرد بهشت حاضر کردند و برای حضرت آمنه شربت ها از بهشت آوردند که او بیاشامد. ان حضرت را بعد از ولادت به آبهای بهشت غسل دادند و به عطرهای فردوس معطر کردند.«حق الیقین ص27»
معجزات ولادت پیامبر«صلی الله علیه و آله»
سه شنبه 89 بهمن 19 , ساعت 7:39 عصر

آمدی فجرآزادی! که با آمدن تو، امام آمد، امامی که بر سربیدادگران، خروش کلیم داشت و برجان امت، دم مسیح. کلامش بوی وحی‏داشت و طعم شیرین آوای انبیا.

دهه فجرمبارک 

http://img.p30parsi.com/images/61317945143372870716.jpg

همه برای امام بودند و امام برای همه و امت همراه امام برای خدا.

دهه فجرمبارک

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران

اندیشه باور شد، در امتداد باران

ادامه مطلب...

دوشنبه 89 بهمن 18 , ساعت 6:14 عصر

این ماه همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماههاست ؛ به جهت این که آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است ؛ زیرا میلاد رسول خدا صل الله علیه و آله در این ماه است و مى توان ادعا کرد که از اول آفرینش زمین ، رحمتى مانند آن بر زمین فرود نیامده است .


از آداب این ماه است :
1. تمام ماه را در روز تولد پیامبر صل الله علیه و آله با تلاشهاى نیکو و اطاعتهاى گرانقدر و بزرگ ، بزرگ داشته و با پروردگار خود در مورد این نعمت بزرگ مناجات نماید.
2. دعا کردن در اول این ماه با دعاهایى که روایت شده است از مهم ترین اعمال این ماه مى باشد.
3. روز هشتم ربیع الاول ، روز وفات امام حسن عسگرى علیه السلام مى باشد. پس سزاوار است در این روز اندوهگین باشد، بخصوص با در نظر گرفتن این که صاحب مصیبت حضرت امام عصر(عج ) مى باشد؛ پس باید آن امام علیه السلام را با هر زیارتى که به ذهنش مى رسد زیارت نموده و به امام زمان علیه السلام تسلیت بگوید.


ادامه مطلب...

شنبه 89 بهمن 16 , ساعت 5:35 عصر

*****هو الباقی*****


انا لله وانا الیه راجعون

با خبر شدیم در روز پایانی ماه صفر تعدادی از دوستان هم پایگاهی که برای تماشای تعزیه و زیارت به یکی از روستا های اطراف رفته بودند در مسیر برگشت دچار سانحه تصادف شدند. در این تصادف متاسفانه یکی از دوستان نوجوان  و خوب و حافظ قران به رحمت ایزدی رفت و چهار تای دیگر نیز به بیمارستان برای مداوا منتقل شدند.   ضمن تسلیت به دوستان و بچه های پایگاه برای همه رفقا و دوستان ارزوی تندرستی و سلامتی میکنیم و انشا ا... کمتر شاهد چنین حوادثی باشیم شادی روح انمرحوم و رفع کثالت از دیگر دوستان و سلامتی تمامی دوستداران اهل بیت و بچه بسیجی های فاتحه مع الصلوات.


پنج شنبه 89 بهمن 14 , ساعت 7:53 عصر

با سلام خدمت تمامی دوستان پارسی بلاگ

وبلاگ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه باعنوان معبر63 راه اندازی شد.

 

دراین وبلاگ انشا الله اخبار مفیداین پایگاه و همچنین مباحث مفید بحث و برسی و گذاشته میشود. امید به اینکهاین مطالب برای شمادوستان جالب باشد.

 


پنج شنبه 89 بهمن 14 , ساعت 7:40 عصر

با سلام به همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام شهادت امام ضا (ع) را به شما تبریکعرض میکنم.

رحلت پیامبر اکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و امام رضا (ع)تسلیت باد

حکمرانان از نظر برخى فرقه‏هانکته مهمى در اینجاست که باید حتما خاطرنشان کنیم. برخى از فرقه‏هاى اسلامى معتقدند که اطاعت از حکام واجب است و بهیچوجه نمى‏توان با آنان از در مخالفت درآمد و یا بر ضدشان قیام کرد. دیگر فرق نمى‏کند که ماهیت‏حاکم چه باشد، حتى اگر مرتکب بزرگترین گناهان شود و یا هتک مقدسات کند.

معناى این عقیده آن است که حاکم هر چند بیگناهان را که از اولاد رسول خدا هم باشند بکشد، باز اطاعتش واجب و تمرد از وى حرام است.

این مساله جزء معتقدات برخى از فرقه‏هاى اسلامى است مانند: اهل حدیث، عامه اهل سنت، چه پیش و چه بعد از امام اشعرى که خود او نیز به همین مطلب عقیده‏مند بود.

  ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ