سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 95 مهر 11 , ساعت 4:18 عصر
استاد قرآن بیان کرد: در زمینه فرهنگی و قرآنی باید به شکل کاربردی فعالیت کرد تا بتوان فعالیت ها را پیش برد.
 %d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%aa%db%8c

حجت‏‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه (8 مهر) در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) با بیان اینکه دانشگاه‎های ما امروز از بیماری رنج می‎برند، افزود: باید روح قرآن در جامعه دانشگاهی جریان پیدا کند، دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به ذاتی که دارد در این عرصه باید پیشگامانه حرکت کند.

وی افزود: قانون باید مراعات شود، ولی نباید بندِ قانون باشیم؛ زیرا برای پیشبرد امور باید فعالیت‎هایی فراتر از سطحی که در نظر گرفته شده انجام داد؛ باید از دانشجویان و اساتید استفاده کرد و ذهن آنها را در مسیری قرار داد که بتوانند بهترین انتخاب‎ها و روش‎ها را برای انجام بالاترین فعالیت‎ها داشته باشند.

قرائتی بیان کرد: فعالان قرآنی در اولین گام باید نیت‎های خود را خالص کنند؛ کسی نباید نیت خود را برای حضور در این عرصه با پول معاوضه کند؛ نباید بند ترم و نمره و مدارک دانشگاهی و حوزوی بمانیم، بلکه باید از ابتدا ملخصانه در این مسیر وارد شویم و در پایان به بهترین شکل امور را پیگیری کنیم.

وی گفت: مدرک‌گرایی باعث شده است که تخصص‎های فنی و علمی در میان دانشجویان کمرنگ شود و همین مدرک‌گرایی باعث شده است که جوانان بیکار و جویای کار در کشور همیشه به دنبال ایجاد مشاغل راحت هستند، زیرا تخصصی فرانگرفتند که با آن برای خود کار ایجاد کنند.

استاد حوزه تصریح کرد: دانشگاه‎ها دنیا را اداره نکردند، زیرا جوامع پیشرفته‌تر جنایات بیشتری انجام دادند؛ کسانی که بی‌سواد هستند نمی‏‌توانند اختلاس کنند، ولی علمی که بدون قرآن وارد فضای ذهنی مردم شد چنین جنایاتی را به بار می‎آورد؛ پس تا زمانی که قرآن و دین در روح علم دانشگاهی وارد نشود، نمی‎توانیم به نتیجه برسیم.

وی اظهارکرد: طلاب و دانشجویان باید عطش علم آموزی عملی داشته باشند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

قرائتی گفت: کشور صد طلبه جهادی چون شهید نواب صفوی و 100 لباس شخصی چون شهید رجایی نیاز دارد، زیرا این بزرگان توانستند خارج از معیارها و چارچوب‎هایی که وجود داشت فضای جامعه را به جلو ببرند؛ متاسفانه امروز قفل‎هایی در کشور وجود دارد که باید با وجود افرادی چون شهید رجایی و شهید صفوی این قفل‌ها را شکست.

معلم قرآن بیان کرد: جامعه ما باید بداند که با قرآن می‏‌تواند مشکلات خود را درمان کند، زیرا قرآن اسرار عجیبی با خود دارد که اگر به آن توجه نکنیم هیچگاه به پیشرفت واقعی نمی‏رسیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ