سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ آفریدگان نزد خداوند، غیبت کننده است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 اسفند 26 , ساعت 10:54 صبح

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون برنامه‌های سال 93 اظهار داشت: در سال جاری کارهای مهم و بزرگ بین‌المللی در بخش کاریکاتور انجام دادیم که می‌توان به برگزاری مسابقات ضد استکباری «غزه»، «مرگ بر آمریکا»، «هولوکاست» و «داعش» بود.


* مسابقه‌ای که اسرائیل را عصبانی کرد

وی ادامه داد: مسابقه «مرگ بر آمریکا» مهمترین مسابقه بین‌المللی بود که بنده دبیر هنری مسابقه بودم؛ این مسابقه در بخش‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور برگزار شد و حدود 40 کشور دنیا در آن شرکت کردند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 93 اسفند 13 , ساعت 11:32 صبح

. وارث:دکتر محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت    :

به نام خدای بزرگ و مهربان

 

سلام علیکم      

 

در این مطلب هم نکاتی از سوره مبارکه مسد با تکیه بر تفسیر شریف المیزان تقدیم می    ‎شود و هم در آستانه ایام فاطمیه و سوگ شهادت جانسوز حضرت زهرا سلام الله علیها از زاویه ‎ای خاص به این مصیبت می‎نگریم.

 

ابتدا ترجمه سوره مبارکه مسد :

 

به نام خدای بخشایشگر مهربان. بریده باد هر دو دست ابولهب و مرگ بر او. دارایی و آنچه اندوخته بود سودی به حالش نکرد (و عذاب الهی را از او دفع نکرد). به زودی در آتشی شعله‎ور وارد شود و نیز همسر او که هیزم‎کش است (هم در آتش وارد خواهد شد). به گردنش مسد یا ریسمانی از لیف خرما است(مانند دنیا و همانطور که در دنیا بود و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را با آن آزار می‎داد به آتش می‏افتد) ادامه مطلب...

شنبه 93 اسفند 9 , ساعت 9:46 صبح

پیشرفت‌های افتخارآمیز علمی کشور از برکات جهاد و شهادت در راه خداست

به گزارش عمارنامه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند» که در تاریخ 1393/11/27 برگزار شده بود، صبح امروز در «کنگره شهدای امور تربیتی» در سالن اجتماعات برج میلاد منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، حضور موثر نخبگان در دفاع مقدس را نشان‌دهنده گسترش انگیزه‌ى «فداکارى در راه خدا و شهادت» در سطوح گوناگون جامعه خواندند و با تأکید بر ضرورت تجلیل از شهیدان و جلوگیری از فراموش شدن یا کهنه شدن این یادهای ارزشمند و گرانبها گفتند: جلسات بزرگداشت شهدا در واقع ادامه حرکت جهادى و شهادت است و باید یاد شهدا و نکته‌یابى از زندگى آنان روز به روز در جامعه رواج پیدا کند.

ادامه مطلب...

شنبه 93 اسفند 2 , ساعت 9:20 صبح

16تیرماه امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام از دولت خواستند به جای اظهارنظر و سخنرانی، عملا و به طور جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند.

ایشان در آن جلسه فرمودند: «به مسئولین دولت عرض میکنم: اقتصاد مقاومتی را جدّی بگیرید. خب، رئیس جمهور محترم گفتند، مسئولین دیگر هم کم‌ و بیش اظهار کرده‌اند، گفته‌اند، منتها باید عمل کرد: وَ لا مِمَّن عَلی‌ غَیرِ عَمَلٍ یَتَّکِل؛ این‌جور نباشد که به زبان بگوییم، در عمل کُند حرکت بکنیم. در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است، بر استحکام بنیه‌ی درونیِ اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است؛ رونق اقتصادی با تولید حاصل میشود، با فعّال کردن ظرفیّتهای درونی کشور حاصل میشود، نه با چیز دیگر.»

تذکر 16 تیرماه رهبر انقلاب به دولت یازدهم، 4 ماه و نیم پس از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی (30 بهمن 1392) انجام شد.

با آن تذکر رهبری، انتظار می رفت مسئولان به طور جدی وارد عرصه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شود و به جای حمایت های کلامی از این سیاست ها و ربط دادن عملکردهای روزمره دستگاه ها و سلایق مدیران به اقتصاد مقاومتی، تک تک بندهای این سیاست ها به طور واقعی و با عزمی جهادی پیگیری و اجرایی شوند.

با مروری بر 24 بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، به آسانی می توان قضاوت کرد که مسئولان در یک سالی که از این سیاست ها گذشته، چه اقدام قابل ذکری برای اجرای این سیاست ها انجام داده اند.

 

* بندهای 24گانه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ