سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، برترین هدایت است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 خرداد 4 , ساعت 7:30 عصر
پشتیبانی ‌34 کشور از عراق در جنگ 8 ساله‌/ چرا کانون حملات موشکی صدام به "دزفول" بود؟‌‌| گفت‌وگو با محمدرضا سنگری

مردم دزفول در 8 سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و ایران ایستادگی کردند و 4 خرداد اوج افتخار مردم دزفول در مسیر ولایت‌مداری است، مردم دزفول نشان دادند که ایران اسلامی می‌تواند در مقابل تمام ابرقدرت‌ها بایستد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  دزفول ، بلد الصواریخ یا شهر موشک‌ها لقب عراقی به شهر مقاوم و شهیدپرور دزفول در زمان هشت سال دفاع مقدس و حضور استوار این مردم در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران بود.

دزفول که از آن به مظهر مقاومت مردم ایران در مقابل حملات موشکی عراق یاد می‌شود در سال 1365 از طرف جمهوری اسلامی با نظرسنجی از مردم ایران به عنوان شهر نمونه معرفی و لوح زرین آن توسط دولت در یکی از میادین این شهر نصب شد.

دزفول که در طول جنگ تحمیلی 176 بار توسط انواع موشک‌های 9 متری و 3 متری اسکادB ساخت شوروی دو هزار بار توسط توپ و 300 بار مورد حملات هواپیماهای دشمن قرار گرفت، اراده رژیم عراق را در خالی کردن شهر در هم کوبید و تا دزفول قهرمان هم چنان مقاوم به عنوان تکیه‌گاه رزمندگان اسلام و نمونه‌ای از مقاومت برای شهرهای دیگر تا پایان جنگ باقی ماند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 7:54 عصر
از یک دهه پیش، دشمنان ایران، با سلاح تحریم به جنگ منافع اقتصادی ایران آمده و با توقیف نفتکش‌های ایرانی سعی کردند دریا را برای ناوگان صادراتی ایران ناامن کنند.
نگاهی دیگر به یک افتخار آفرینی بزرگ/ چرا دستاورد ناوگروه 86 مهم است؟

گروه سیاسی جهان نیوز: از قرون گذشته تا به حال، جهان عرصه‌ رقابت و همکاری سیاسی و اقتصادی برای تامین امنیت، حفاظت از منافع ملی و استفاده از ظرفیت‌های جهانی در جهت افزایش رفاه، آسایش و شکوه و اقتدار کشورها بوده است. قرن‌ها دریا عرصه تاخت و تاز و جنگ بین امپراطوری‌ها و پادشاهان بوده است، عرصه‌ای که امروز هم در تامین و حفاضت از منافع کشورها نقش کلیدی و اساسی دارد. خصوصا کشورهایی که مرزهای آبی زیادی دارند، یا ترانزیت صادراتی آن‌ها از آبراه‌های طولانی و دوردست میگذرد.
ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 9:36 عصر


اعمال ماه ذی القعده

 

 





   

ماه ذی القعده یکی از ماه‌های حرام است که خداوند متعال در قرآن از آنها یاد کرده است. ماه‌های حرام عبارتند از ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب.

از خصوصیات ماه‌های حرام این است که ثواب عمل خیر مضاعف و عقاب عمل حرام نیز دو چندان می‌گردد وجه تسمیه این ماه‌ها به حرام بودن، این است که در این ماه هرگونه خونریزی و کشتاری متوقف می‌گردد. این حرمت را اعراب جاهلیت نیز برای این ماه‌ها قائل بودند و در این ماه‌ها از هر گونه جنگ و ستیزی خودداری می‌کردند اسلام این آئین را امضاء کرد و مهر تاییدی بر آن زد.
ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 8:36 عصر

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

دهه کرامت چیست

این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

امام صادق (ع) پیش از ولادت کریمه آل محمد (ص) فرمود:

خدا را حرمی است و آن مکه است، امیرمؤمنان را حرمی است و آن کوفه است و ما اهل بیت را حرمی است و آن قم است. بزودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب می گردد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:16 عصر

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در واکنش به رزمایش روز گذشته این گروه مقاومت گفت که سلاح حزب‌الله عامل استقلال لبنان است.

معاون نصرالله: اگر سلاح حزب الله نبود، لبنان آزاد نشده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) گفت که رزمایش روز گذشته نشان از آمادگی بالا و ثبات قدم رزمندگان در مقابل رژیم صهیونیستی داشت.

به نوشته وبگاه العهد، او در خلال سخنانی در منطقه «جبل عامل» در شهر «النبطیه» گفت: «حزب‌الله دیروز یک مانور نظامی بی سابقه برگزار کرد. این رزمایش پیام استواری و آمادگی با خود به همراه داشت و ثابت کرد که حزب‌‌الله به وقت عملیات آزادسازی و در مقابل رژیم اسرائیل در آمادگی و بازدارندگی بالایی است».

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد که مقاومت حزب الله گذرا نیست، بلکه ریشه‌دار است و حزب‌الله آماده است تا هر اقدامی برای آزادی خاک و بازگرداندن غرور و عزت [کشورهای عربی] انجام دهد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 12:48 عصر

بانوی تازه مسلمان دانمارکی گفت: حجابِ اسلامی آمده تا عزت و قدرتی به خانم‌ها بدهد که در هیچ دینی پیدا نمی‌شود. خانمی که با حجاب باشد، هنگامی که حرف می‌زند، جسم و زیبائی او دیده نمی‌شود و مخاطبین، فقط به سخنانش دقت می‌کنند. این یکی از محاسن حجاب است.

بانوی تازه مسلمان دانمارکی: حجاب عزتی به بانوان می‌دهد که در هیچ دینی یافت نمی‌شود/ حامیان سبک زندگی غربی درکی از آن ندارند

خبرگزاری فارس از قم _ اعظم ربانی: انقلاب اسلامی ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب، "شبیه‌ترین حادثه به معجزات انبیا بود." انقلابی که نه تنها به ملّت ایران هویّت بخشید، بلکه تمام ملّت‌های سرخورده و در بند ظلم و تاریکی را در سراسر دنیا، از خواب غفلت بیدار نمود و آنان را عزّتمند نمود. انقلاب اسلامی ما در حقیقت، برخاسته‌ از یک سنت الهی است که نمی‌شود به راحتی آن را از بین برد و یا متزلزل کرد.

از جمله برکات انقلاب شکوهمند اسلامیِ ما، تعظیم جایگاه خانواده در جامعه است، چیزی که در جوامع غربی، بسیار کم‌رنگ است و نتایج آماری نشان می‌دهد که افول خانواده‌ها‌ی سُنّتی در غرب، جدّی است و به زودی آنان را با مشکلات و خطرات زیادی مواجه می‌کند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:21 صبح

15 مأمور پلیس شهید شده‌اند آن هم از ابتدای سال تا به امروز؛ یکی با ترور اشرار، دیگری با گلوله قاچاقچیان و نفر بعدی هم در درگیری با قاتل فراری .5 نفر هم در چند دقیقه مانده به بامداد امروز در پی حمله وحشیانه گروهک تروریستی به برجک «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان به فیض شهادت نائل شدند.

شهادت 15 مأمور پلیس در 2 ماه؛ از عملیات رهایی گروگان‌  تا ترور و حمله گروهک تروریستی

گروه انتظامی خبرگزاری فارس، مریم عرب‌انصاری: شهید شده‌اند بر اثر اصابت گلوله، ترور و درگیری با قاچاقچیان مسلح و حمله گروهک‌های تروریستی؛‌ فقط در عرض 2 ماه، پانزده مأمور پلیس شهید شده‌اند؛  آن هم در نهایت قساوت و بی‌رحمی. یکی با ترور اشرار، دیگری با گلوله قاچاقچیان و نفر بعدی هم در درگیری با قاتل فراری و فقط 5 نفر در ده دقیقه مانده به بامداد امروز در پی حمله وحشیانه گروهک تروریستی به برجک «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان.

*شهادت 5 مأمور مرزبانی در پی حمله گروهک تروریستی و اشرار مسلح 

5 نفر از مأموران مرزبانی سراوان ده دقیقه مانده به بامداد امروز در اثر حمله اشرار مسلح به یکی از برجک‌های مزه‌سر در هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیدند، سه سرباز ودو کادر. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ